زلزله ۵.۷ ریشتری در آذربایجان غربی/ آخرین آمار مصدومان زمین لرزه

سخنگوی اورژانس کشور گفت: زمین لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۰۹:۲۲ خوی- بخش قطور را لرزاند و این زلزله ۳۶ مصدوم بر جای گذاشت.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به زلزله در استان اظهار کرد: زمین لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۰۹:۲۲ خوی- بخش قطور را لرزاند. پس از این زمین لرزه تاکنون ۱۰ مورد پس لرزه رخ داده است.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: ۳۲ منطقه تا شعاع ۱۵ کیلومتری از مرکز زمین لرزه تحت تاثیر قرار گرفتند ۱۵ هزار و ۷۹۰ نفر در این مناطق ساکن هستند، زلزله منازل مسکونی در روستا‌های گوگرد و حصار را تخریب کرده است، ۲۵ روستا بین ۲۰ تا ۹۰ درصد تخریب داشته‌اند.

خالدی بیان کرد: ۴ تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند و روستا‌های گوگرد و حصار خسارت مالی داشته اند، اما تاکنون از تلفات جانی گزارشی نشده است.


بیشتر بخوانید: زلزله ۴.۵ ریشتری «قطور» مصدوم نداشت


او ادامه داد: ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۴ دستگاه آمبولانس از ارومیه و ۲ دستگاه آمبولانس از کردستان به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

خالدی گفت: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده این زمین‌لرزه تا کنون ۳۶ مصدوم بر جای گذاشته است که ۱۲ نفر آنها به مراکز درمانی منتقل شدند و ۲۴ تن نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: شهرهای ارومیه در آمادگی و آماده باش ۱۰۰ درصدی، تبریز در آماده باش ۷۰ درصدی و سنندج در آماده باش ۵۰ درصدی قرار دارند و رسیدگی به تمام مناطق زلزله زده در حال انجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نصیبه
۱۴:۱۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
ان شالله تلفات نداشته باشه. دعا می کنم خداوند به همه ما کمک کنه از این آزمایشات سربلند بیرون بیایم. هرکمکی از دستمون بربیاد انجام می دهیم.