برگزاری سومین جشنواره خوشنویسی شعر کُردی در مهاباد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: سومین جشنواره خوشنویسی شعر کُردی با حضور فعالان عرصه هنر در این شهرستان برگزار می شود.

جوانبخت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: مراسم جشنواره و افتتاحیه نمایشگاه گروهی انجمن خوشنویسان مهاباد سه شنبه ۶ اسفند ماه ساعت ۱۶ عصر در تالار وحدت این شهرستان آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه شرکت در این برنامه فرهنگی برای عموم علاقمندان آزاد است، اضافه کرد: این جشنواره در بخش نستعلیق با موضوع دو بیت از اشعار کردی در قالب (چلیپا) است.

جوانبخت با اشاره به اینکه در پایان جشنواره به ۳ نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود، افزود: هنر‌های وابسته به خوشنویسی، نقش مهمی در خلق یک اثر هنری جاودانه خواهد داشت و شعر کردی با توجه به قابلیت خود، می‌تواند به کمک یک اثر خوشنویسی آمده و در به کمال رسیدن آن اثر نقش آفرینی کند.

او در ادامه گفت: برپایی نمایشگاه آثار هنری خوشنویسان شعر کردی می‌تواند زمینه‌ای برای شناساندن اهمیت این هنر و علاقه‌مند کردن گروه‌های مختلف سنی به جاودانگی و اصالت خوشنویسی شعر کردی از شاعران نامی این دیار باشد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.