استفاده از ماسک برای همه افراد ضرورتی ندارد

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: بهترین و موثرترین راه پیشگیری از بیماری‌های تنفسی، مراقبت و رعایت بهداشت فردی است و استفاده از ماسک برای همه افراد ضرورتی ندارد.

استفاده از ماسک برای همه افراد ضرورتی نداردمحمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی، همه افراد نیاز به استفاده از ماسک ندارند، فقط افرادی که دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و یا نقص سیستم ایمنی دارند باید از ماسک استفاده کنند.

او ادامه داد: اگر فردی در خانواده دچار بیماری آنفولانزا و یا سرماخورگی و موارد مشکوک باشد، حتما باید خود و سایر افراد خانواده از ماسک استفاده نمایند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با اشاره به سن درگیری با بیماری کرونا ویروس گفت: بیشترین سن درگیری ویروس در بزرگسالان است که افزایش سن و سابقه بیماری‌ها احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد و در کودکان درصد شیوع پایین است.
 
 افکار افزود: بهترین راه پیشگیری از بیماری‌های ویروسی تنفسی، شستن صحیح و مرتب دست، عدم دست دادن و روبوسی، عدم حضور در اماکن و محافل شلوغ، کنسل کردن مهمانی‌ها و دور همی‌ها می‌باشد.
 
او تصریح کرد: بهتر است افراد در تماس با بیماران مثل پزشکان ، پرستاران، پرسنل بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها، از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام//ز.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.