۷۰۰ نفر از شیروان زیر پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۷۰۰ نفر از شیروان زیر پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمدرضا غلام زاده افزود : ۶ هزار و ۹۵۰ نفر از سرپرستان خانوار روستایی و کشاورزان این شهرستان پوشش بیمه روستایی و عشایری ندارند.

او با بیان اینکه از جمعیت روستایی شیروان ۱۰ هزار و ۳۶ خانوار بیمه شده اند، گفت: بر اساس بانک اطلاعاتی تشکیل شده از این تعداد، چهار هزار و ۴۰۰ نفر سرپرست خانوار و دو هزار و ۵۵۰ نفر از کشاورزان شهرستان هستند که بیمه ندارند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایراستان همچنین افزود: کسانی که تسهیلات اشتغال روستایی دریافت کرده اند در صورت ارائه کد کارگاه و همچنین قالیبافان شهر‌های ۲۰ هزار نفر جمعیت می‌توانندزیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی، روستایی و عشایری قرار گیرند.

صندوق بیمه روستاییان و عشایر این فرصت را برای تمام افراد بالای ۱۸ سال و زیر ۵۰ سال در روستا‌ها فراهم کرده تا بتوانند از یک حقوق مستمری و ماهیانه در زمان بازنشستگی، فوت سرپرست یا از کارافتادگی کلی بهره‌مند شوند.
در صندوق بیمه روستاییان و عشایر ۷۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.