رقابت ۶۳ نامزد انتخابات مجلس در سیستان و بلوچستان

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پس از انصراف ۵۹ نفر از کاندیدا‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم‌اینک ۶۳ نامزد با هم به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،محمد سرایانی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۱۲۲ داوطلب نمایندگی از ۶ حوزه انتخابیه سیستان و بلوچستان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده بودند.

او ادامه داد:۳۶۰ داوطلب برای یازدهمین انتخابات دوره مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه این استان شامل زاهدان، زابل، خاش، سراوان، ایرانشهر و چابهار نام نویسی کرده بودند که ۲۲ نفر قبل از رسیدگی در هیات‌های اجرایی انصراف دادند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پس از بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی هیات نظارت و شورای نگهبان در نهایت ۱۲۲ نفر تایید صلاحیت شدند که تاکنون ۵۹ نفر آنان انصراف داده‌اند.

او تعداد واجدان شرایط رای دادن در سیستان و بلوچستان را یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۱۴ نفر ذکر کرد که از این تعداد ۱۴۸ هزار و ۳۹۰ نفر رای اولی هستند.

سرایانی بیان کرد: تمامی تجهیزات و تمهیدات لازم برای جمع آوری آرای مردم تامین شده است و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از انتخابات این دوره با فرایند تمام الکترونیک صورت می‌گیرد و دستگاه‌های مکانیزه احراز هویت در تمام هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای مستقر شده است.

او تصریح کرد: صندوق‌ها و برگه‌های تعرفه رای گیری بین تمامی شعب توزیع شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان افزود: ۴۷ هزار نفر در فرآیند اجرایی انتخابات مشارکت دارند تا مردم عزیز به راحتی بتوانند رای خود را در صندوق‌ها بیندازند.

او اظهار داشت: افراد واجد شرایط برای رای دادن باید کارت ملی و شناسنامه همراه داشته باشند و در واقع اگر به هردلیل موجهی مانند تعویض یا مفقودی نتوانستند کارت ملی ارائه دهند توصیه می‌کنیم حتما شماره ملی خود را داشته باشند، زیرا بدون شماره ملی و کارت ملی احراز هویت نخواهند شد و رای گیری آنان ممکن نیست.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار