انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در آبادان و خرمشهر

همه شعب، آماده رای گیری و مقدمات و امکانات مورد نیاز انتخابات در آن‌ها فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،۲۵۴ شعبه رای گیری در آبادان و خرمشهر از ساعت ۸ صبح آماده حضور مردم در پای صندوق‌های رای گیری هستند.

حدود ۳۳۰ هزار نفر در این دو شهرستان واجد شرایط رای شده اند.

حضور پرشور و صف طولانی برای رای دادن در آبادان

ساعت ۸ صبح، آغاز رای گیری در آبادان و خرمشهر

ساعت ۸ صبح، آغاز رای گیری در آبادان و خرمشهر

شکل گیری موج جدید از مراجعه کنندگان به شعب اخذ رای

با توجه به گزارشات میدانی ، موج جدیدی از مراجعه‌کنندگان به شعب اخذ رای در مناطق مختلف آبادان و خرمشهر در حال شکل گیری است.

در سالهای اخیر به تجربه ثابت شده که مردم آبادان و خرمشهر معمولاً ساعات آخر را برای رأی دادن خانوادگی انتخاب می کنند. انتظار می رود ساعت أخذ رای تا ساعت ۲۲تمدید شود.

انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در آبادان و خرمشهر

با توجه به اینکه از صبح امروز شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوقهای رای گیری بودیم می توان انتظار داشت که درصد مشارکت خوزستانی ها  از نرخ مشارکت فراتر برود.

حضور پرشور مردم در پای صندوق های اخذ با توجه به تمدید مهلت

حیدری فرماندار خرمشهر گفت: حضور پرشور مردم این شهرستان  از ساعات ابتدایی امروز در پای صندوق های اخذ رای چشمگیر بوده و از مردم عزیز این شهرستان تقاضا داریم که با توجه به تمدید مهلت اخذ رای توسط وزارت کشور تا ساعت بیست امشب هرچه سریعتر به شعب اخذ رای مراجعه نمایند و به ساعات پایانی موکول نکنند.

انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در آبادان و خرمشهر

انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در آبادان و خرمشهر

حضور مردم در شعب اخذ رای رو به افزایش است

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه حضور اقشار مختلف مردم این شهرستان در شعب اخذ رای برای شرکت در انتخابات همچنان رو به افزایش است، به شهروندان توصیه کرد شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند.

تاکنون هیچگونه تخلفی در روند برگزاری انتخابات گزارش نشده‌است

سیدخلف موسوی نماینده ویژه استاندار خوزستان در حوزه انتخابیه آبادان با بیان اینکه تاکنون هیچگونه تخلفی در روند برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان آبادان گزارش نشده است گفت: حضور پرشور مردم آبادان در پای صندوق های اخذ رای ادامه دارد.

او افزود:مردم با حضور و انتخابات آگاهانه نمایندگانی در تراز انقلاب اسلامی انتخاب خواهند کرد و حضور حداکثری مردم دشمنان انقلاب اسلامی را در این زمان حساس مایوس خواهد کرد.

نماینده ویژه استاندار خوزستان در حوزه انتخابیه آبادان گفت:از ساعات اولیه آغاز زمان رای گیری تاکنون شاهد تشکیل صف در بسیاری از شعب اخذ رای در آبادان هستیم که بیانگر عشق به کشور و نظام است.

موسوی با اشاره به ضرورت حضور مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت:مردم ایران همانند ۴۱ سال اخیر با حضور گسترده در آزمون بزرگ انتخابات مجلس یازدهم دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام خواهند گذاشت.

او گفت:از زمان آغاز رای‌گیری تاکنون شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای  هستیم و امیدواریم مردم زمان رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند.

حضور یک هزار نفر به عنوان  نماینده نامزدها در شعب اخذ رای آبادان

سیدزین‌العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت:یک‌هزار نفر به عنوان نمایندگان نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۳۸ شعبه اخذ رای در شهرستان آبادان حضور دارند.

او اظهار داشت:برابر قانون برای نمایندگان نامزهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی هیات نظارت کارت شناسایی صادر شده است و حضور آنها فقط با ارائه کارت شناسایی در حوزه های مربوطه مجاز است.

خرمشهر انتخابات ‌باشکوهی را تجربه خواهد کرد

 محمد حیدری رئیس ستاد انتخابات شهرستان خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، با اشاره به اینکه از ساعت ۸ صبح امروز تمام شعب اخذ رای آماده حضور حماسی شهروندان خرمشهر است گفت: مردم عزیز ما مستحضر باشند که جهت اخذ رای، همراه داشتن شناسنامه عکس دار و شماره ملی الزامی می‌باشد.

او  با بیان اینکه در شهرستان خرمشهر ۱۰۳ شعبه اخذ رای وجود دارد که ۸۶ تا ثابت و ۱۷ تا سیار میباشد اضافه کرد:  بر اساس اطلاعیه‌ای که ستاد انتخابات کشور اعلام کرده است، افراد بی‌سواد و روشندل عزیز از افراد مورد اعتماد برای نوشتن رای استفاده نمایند.

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر در ادامه افزود: تمام دستگاه ها ازجمله هیات اجرایی و هیات نظارت و اعضای شورای تامین شهرستان با هماهنگی کامل و بکارگیری ۴۰۰۰ نفر در عملیات برگزاری انتخابات، بستر مناسبی را برای انتخاباتی پرشور در سطح شهرستان فراهم کرده اند.

 حیدری با اشاره به اینکه ۱۲۶ هزار واجد شرایط رای دادن در شهرستان وجود دارد و انتخابات در امنیت کامل با دستگاه احراز هویت انجام میشود گفت: حدود ۲۰ درصد تعرفه بیشتر از نیاز شهرستان، در بین شعب توزیع شده و هیچ مشکلی از این بابت نخواهیم داشت. توصیه ما این است که مردم در ساعات اولیه پای صندوق ها حضور یافته و این عمل صالح را به ساعات پایانی موکول نکنند.*

او افزود:بر اساس گزارشات دریافتی حضور مردم شهیدپور شهرستان خرمشهر در ساعات اولیه بسیار چشم گیر بوده و این نشان می‌دهد خرمشهر همچون گذشته انتخابات باشکوهی را تجربه خواهد کرد.

تاکید امام جمعه آبادان بر شرکت در انتخابات با آگاهی و بصیرت

حجت الاسلام علی ابرهیمی‌پور امام جمعه آبادان جمعه در شعبه شماره ۷۷ مسجد مهدی موعود آبادان با تاکید بر شرکت در انتخابات با آگاهی و بصیرت گفت:مردم انقلابی ایران اسلامی با آگاهی و بصیرت از ساعت اولیه انتخابات در پای صندوق‌های اخذ رای حضور دارند.

او افزود: انتخابات رویداد مهمی است زیرا باید تکلیف نمایندگانی را که در مجلس قوانین کشور را تصویب کنند، مشخص کنیم.

انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در آبادان و خرمشهر

امام جمعه آبادان گفت:مردم در  انتخابات برای تایید دوباره جمهوریت و انقلاب اسلامی پای صندوق‌های رای حضور می یابند چرا که انتخابات استمرار انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور افزود: حضور باشکوه مردم در پای صندوق های اخذ رای تجدید بیعتی دوباره با آرمان‌های انقلاب، امام و شهداست.

او ضمن درخواست از شهرندان برای نوشتن نام سه نماینده آبادان در برگه اخذ رای اظهار داشت:هزینه زیادی برای برگزاری انتخابات انجام می‌شود و لازم است مردم در مرحله اول نمایندگان خود را انتخاب کنند.

امام جمعه آبادان انتخابات را فرصتی برای مشارکت مردم در سرنوشت خود دانست و افزود:حضور مردم درانتخابات ضامن امنیت و استقلال کشور است.

همه ملزمات و امکانات لازم در شعب اخذ رای موجود است

سیدزین‌العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان روز جمعه گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ نفر به عنوان عاملان برگزاری انتخابات در ۱۲۲ شعبه در شهر آبادان و بخش مرکزی و ۱۶ شبعه نیز در اروندکنار برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان آبادان را برعهده دارند.

او ادامه داد:همه ملزمات و امکانات لازم در شعب اخذ  رای موجود است و از ساعت هشت صبح همزمان با سراسر کشور کار رای‌گیری در این حوزه انتخابیه آغاز شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

فرماندار ویژه آبادان افزود:۲ هزار نفر به عنوان نیروهای ذخیره اعضای شعب اخذ به صورت آماده باش حضور دارند و امکانات پشتیبانی نیز پیش‌بینی شده است.

موسوی گفت:طبق گزارش‌های رسیده از مناطق مختلف شهرستان حضور مردم از ابتدای آغاز زمان رای گیری در شعب اخذ رای چشمگیر بوده و مشکلی در روند رای گیری نیست.

حضور حماسی مردم آبادان و خرمشهر پای صندوق های رای

امروز همه مردم ؛عشایر و طوایف از هر قشری که هستند پای صندوق های رای آمدند تا وحدت و یکپارچی ملت ایران را به رخ دشمن بکشانند و به آمریکا نشان دهند که همیشه همپای ایران هستند و تاجان دارند در برابر دشمن ایستادگی خواهند کرد.

همچنین مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کرده و صلابت نام کشور ایران را در دوم  اردیبهشت بار دیگر به رخ جهانیان کشید.

درخرمشهر ۳۵ داوطلب انتخاباتی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند ۱۷ نامزد تایید صلاحیت شدند چهار نفر انصراف دادند و ۱۴ نفر رد صلاحیت شدند.

در حوزه انتخابیه خرمشهر ۱۰۳ شعبه اخذ رای درنظر گرفته شده که از این تعداد ۸۶ شعبه ثابت و ۱۷شعبه سیار در مساجد، حسینیه ها ،مدارس آرای مردم را جمع‌آوری خواهند کرد.

انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در آبادان و خرمشهر

در حوزه انتخابیه آبادان ۶۲ نفر داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم شده بودند که 23 نفر در بررسی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

برای جمع آوری آرای مردم ۱۳۸ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که ۱۲۲ شعبه در شهر آبادان و بخش مرکزی و ۱۶ شبعه در بخش اروندکنار مستقر خواهند شد.

آبادان سه نماینده در مجلس شواری اسلامی و حوزه انتخابیه خرمشهر و مینوشهر دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

ساعت ۸ صبح، آغاز رای گیری در آبادان و خرمشهر

ساعت ۸ صبح، آغاز رای گیری در آبادان و خرمشهر

 

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.