مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت صیفی جات می‌رود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت محصولات سبزی، صیفی و جالیزی می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  تورج بنیادی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت محصولات سبزی، صیفی و جالیزی می‌رود، پیش بینی کرد: از این میزان سطح زیر کشت بیش از ۵۶۱ هزار و ۴۵۰ تن انواع محصولات سبزی، صیفی و جالیزی تولید شود.

بنیادی افزود: تولید محصولات جالیزی، سبزی و صیفی در استان امسال ۶۲۸ هزار و ۱۳۳ تن بود.

او اضافه کرد: از مهمترین برنامه‌های ابلاغی سطح کشت به استان؛ گوجه فرنگی، پیاز و سیب زمینی است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: بر اساس برنامه ابلاغی سطح کشت برای گوجه فرنگی ۷ هزار و ۲۵۰ هکتار، سیب زمینی ۵۰۰ هکتار و پیاز ۱۸۰ هکتار تعیین شده است.

بنیادی افزود: بکارگیری روش‌های نوین آبیاری با نوار تیپ، عرضه کود‌های ریزمغذی باکیفیت و توزیع بذور هیبرید با پتانسیل عملکرد عالی و تنوع در ارقام هیبرید باعث شده تا میانگین تولید و عملکرد این محصولات در استان افزایش یابد.

او اضافه کرد: هیچگونه برنامه‌ای برای افزایش سطح زیر کشت و تولید در استان وجود ندارد و تمام تلاش کارشناسان و تولیدکنندگان استان باید بر روی کاربرد بهینه نهاده‌ها در جهت افزایش تولید در واحد سطح باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: کشاورزان؛ با رعایت کردن میزان کشت ابلاغی و استفاده از نظرات کارشناسان بخش کشاورزی در تولید محصولات سبزی، صیفی و جالیزی از بروز مشکلاتی همچون مازاد تولید مخصوصا در زراعت گوجه فرنگی جلوگیری شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار