جشن تکلیف یکهزار نفری دانش آموزان دختر در آمل

جشن تکلیف حدود یکهزار نفری دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی مدارس شهرستان آمل امروز چهارشنبه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  جشن تکلیف حدود هزارنفری دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی مدارس شهرستان آمل با عنوان تکلیف ۹ ساله‌ها با حضوردانش آموزان دختر و مسئولان آملی در مصلای قدس این شهر برگزار شد.

دختران کلاس سومی با چادر‌های زیبای سفید و گل دار، روی سجاده نشسته بودند و با دستان کوچکشان که به سوی آسمان بلند کرده بودند از خداوند منان سعادت، سلامتی والدین و ظهور امام زمان (عج) را طلب کردند.

اجرای سرود همگانی با موضوع سن تکلیف و احکام الهی برای مکلفان، تبریک گروهی به مادران به مناسبت گرامیداشت روز مادر، اهداء هدیه به دختران هم نام زهرای اطهر (س) و اجرای مسابقه از برنامه‌های این مراسم بود.

عباس مرزبند رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل در این مراسم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه جشن تکلیف بزرگترین عید زندگی و عبودیت انسان است، گفت: دانش آموزان با ورود به سن تکلیف باید با کمک گرفتن از قلب، اعضا، جوارح، باور‌ها و اعتقادات، مواظب اخلاق و رفتار خود نیز باشند.

او با بیان اینکه رسیدن به سن تکلیف، نقطه عطف در زندگی هر انسان است، افزود: رسیدن به سن تکلیف آغاز ارتباط با خداوند است و بر همین اساس وظایف سنگینی بر دوش افراد قرار می‌گیرد که با توجه به اهمیت این موضوع، فرزندانمان برای انجام وظایف دینی و اجتماعی خود آماده می‌شوند.

مرزبند جشن تکلیف دانش آموزی را به عنوان یکی از برکات زیبای جامعه اسلامی دانست که نقش مهمی در نهادینه کردن احکام اسلام در جامعه دارد، گفت: برگزاری مراسم جشن تکلیف دانش آموزان در راستای ترویج فرهنگ دینی قرآنی و توسعه عفاف و حجاب در مدارس و جامعه انجام گرفته تا روح معنوی در جامعه حاکم شود.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی امام جمعه شهرستان آمل با تبریک این جشن به دختران دانش آموز، گفت: اگر خداوند از شما تکلیفی می‌خواهد این نشان دهنده این است که بزرگ شده‌اید و تکلیف بر شما واجب شده است.

او افزود: انس و الفت بیشتر به پروردگار متعال، آرامش، دوری از بدی‌ها و گناه و محرمات، نظم و بهداشت و سلامت، از برکات نماز است.
امام جمعه شهرستان آمل گفت: رسیدن به سن تکلیف، یعنی زمانی که خدای متعال از ما عبادات و وظایفی را خواسته که در قبال آن پاداشی بسیار عظیم به ما می‌دهد و این واقعه حقیقتاً جشنی بزرگ است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار