مرعشی در نشست خبری حزب کارگزاران:

این حرف واقعی نیست که رای مردم بی‌اثر است

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: در تمام این سال‌ها رای مردم اثرگذار بوده است.

این حرف واقعی نیست که رای مردم بی‌اثر استبه گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در نشست خبری  این حزب که صبح امروز دوشنبه برگزار شد، اظهار کرد: ما تکلیف‌محور نیستیم و تنها چیزی که به کارگزاران نمی آید تکلیفی بودن است. 

مرعشی با اشاره به اینکه این انتخابات سخت‌ترین انتخابات بعد انقلاب است، تصریح کرد: شرایط انتخاباتی ایران عمدتا تحت تاثیر تحریم های آمریکا و بخشی نیز مربوط به ناکارآمدی ها و سوء تدبیرهای داخلی است.

او افزود: ضمن احترامی که به دوستانی که در انتخابات نیامدند قائلیم‌، بر این باوریم که نیامدن در انتخابات کار آینده ایران را سخت‌تر می کند.

مرعشی خاطرنشان کرد: اگر مجموعه اقدامات سیاسی و اجتماعی را در جریان عمومی جامعه مورد تحلیل قرار دهیم هیچ حادثه ای کم اثر و بی‌اثر نیست.‌ آنچه امروز در ایران وجود دارد ذخیره تجربه ای هست که از مشروطیت با آن روبه‌رو هستیم.

مرعشی با بیان اینکه این حرف واقعی نیست که رای مردم بی‌اثر است، گفت: سال ۷۶ تحلیل این بود که آقای ناطق رئیس جمهور می شود، ولی  نشد.

او ادامه داد: در تمام این سال‌ها رای مردم اثرگذار بوده و باید در بستر تحولات سیاسی رشد کنیم و قرار نیست همیشه پیروز شویم و اگر منتخبان ما نتوانند کار را پیش ببرند قرار نیست که عرصه را ترک کنیم.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به روند رسیدن به لیست کارگزاران تصریح کرد: مصوبه اولیه کارگزاران این بود که در تهران تابع تصمیم شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خواهیم بود ولی بعد از اینکه تصمیم بر این شد که به اسم شورای عالی لیست ندهند، در حزب بحث کردیم و مسئولیت مهمی را متوجه خود دانستیم.

مرعشی ادامه داد: در دادن لیست چند نکته داشتیم؛ اول اینکه تحث تاثیر هیچ لابی‌ای قرار نمی گیریم و اول باید از سلامت کسی که در لیست قرار می گیرد مطمئن شویم و دومین مسئله تخصص و سومین مسئله پایبندی به اصلاح طلبی بود.

سخنگوی حزب کارگزاران با بیان اینکه دوستانی را انتخاب کردیم که در مجلس بر اصول اصلاح‌طلبی تاکید کنند، گفت: وابستگی حزبی برایمان مهم نبوده و از اکثر حزب ها در این لیست بوده و فراگیری مورد توجه ما بوده است.

مرعشی با تاکید بر اینکه حزب کارگزاران سازندگی مسئولیت همه این لیست را می پذیرد تاکید کرد: اگر پیروزی صورت گیرد پیروزی همه اصلاح‌طلبان خواهد بود و اگر شکست قطعی یا نسبی خوردیم مسئولیت این شکست را هم قبول می‌کنیم.

او افزود: این لیست کارگزاران هیچ کسری نسبت به لیست های گذشته ندارد و اگر این لیست به مجلس برود کار خیلی بزرگی برای ایران شده است.

سخنگوی حزب کارگزاران افزود: پیش‌بینی ما بر اساس نظرسنجی‌ها این است که حداقل ۵۰درصد این لیست وارد مجلس خواهد شد.

او در پاسخ به سوال درباره احتمال شورای هماهنگی اصلاح طلب بیان داشت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات لیستی نخواهد داد چند حزب در وزارت کشور ائتلافی برای ایران را در ثبت کردند که 20 نفر از افراد آن لیست هم با لیست ما مشترک است. در مورد جناب آقای خاتمی هم تصمیم با خودشان است و ما فرضی بر تایید و حمایت ایشان نداریم ولی اصل اینکه کارگزاران لیستی از شایستگان آماده کند توصیه ایشان بود.

مرعشی در پاسخ به پرسشی پیرامون نگاه اصلاح طلبان به انتخابات ۱۴۰۰ با بیان اینکه به سال ۱۴۰۰ نگاه نمی‌کنیم ولی نظر کارگزاران این است که رئیس جمهور باید دو ظرفیتی باشد و هم کارشناسی کشور را بشناسد، اظهار کرد: رییس جمهور آینده باید کارشناسی کشور را درک کند و آنها قبولش داشته باشند و از سویی هم با رهبری تعامل کند و حمایت رهبر انقلاب را پشت دولت بیاورد.

مرعشی افزود: کارگزاران در کشور دنبال کسی است که این دو ظرفیت را همزمان داشته باشد و ما تا الان کسی را پیدا نکرده‌ایم.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به سوال درباره توییت اخیر محمود صادقی عضو فراکسیون امید مجلس پیرامون انتقاد به روحیه سیاست ورزی حزب کارگزاران اظهار کرد: بهترین پاسخ در قبال اظهار نظر محمود صادقی سکوت است و البته نباید موضع ایشان را موضع شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان قلمداد کرد چون ایشان مسئولیت خاصی در این شورا ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار