معاون توسعه و پژوهش صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد؛

بهم‌رسانی واحد‌های صنعتی با شرکت‌های دانش بنیان

ملکی‌فر گفت: علاوه بر خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی، قصد بهم رسانی واحد‌های صنعتی با شرکت‌های دانش بنیان داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید ملکی‌فر معاون توسعه و پژوهش صندوق نوآوری و شکوفایی در گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های صنعت نفت و ارائه نیاز‌های فناورانه، گفت: وظیفه صندوق نوآوری و شکوفایی تامین مالی فناوری و تجاری سازی آن در حوزه‌های مختلف صنعت و فناوری است و علاوه بر خدمات صندوق، قصد بهم رسانی واحد‌های صنعتی با شرکت‌های دانش بنیان داریم.

سعید ملکی‌فر بیان کرد: صندوق نوآوری دانش بنیان با یک رویکرد جدید و متنوع از خدمات قرض‌الحسنه بی‌بهره و کم‌بهره و سرمایه‌گذاری به معنای مشارکت در سود و زیان طرح‌های فناوری، خدمات بلاعوض ارائه و از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند.

او افزود: به نظر می‌رسد تامین مالی به شکل منفعل به معنای بهره مندی شرکت‌های دانش‌بنیان از این خدمات در این مقطعی که هستیم کفایت نمی‌کند، از این رو تلاش کردیم با برگزاری رویداد‌های این چنینی زمینه را برای بهم رسانی شرکت‌های دانش بنیان، خریداران و مشتریان بزرگ فراهم کنیم، کمک به صنایع بزرگ کشور با وجود تحریم‌ها و نوسانات ارزی موجود و کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان که یکی از نیاز‌های اساسی برای رشد شرکت‌ها است.

ملکی‌فر مطرح کرد: ابزار‌های متعددی داریم برای این بهم رسانی مانند بحث لیزینگ که کلیه مشتریان شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند تا ۸۰ درصد مبلغ خریدشان را از شرکت‌های دانش بنیان از تسهیلات ۳ ساله با سود ۹ درصد از صندوق تامین کنند.


بیشتر بخوانید: توسعه شرکت‌های دانش بنیان نیازمند زیست بوم


معاون توسعه و پژوهش صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: در این رویداد ۳ روزه سه کارگاه آموزشی داریم برای شرکت‌های دانش بنیان که می‌توانند از حمایت‌های بلاعوض صندوق در این زمینه مطلع شوند.

سعید ملکی‌فر درپایان گفت: بیش از ۱۰۰۰ نفر از مجموعه اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور برای حضور در این رویداد ثبت نام کردند که ۶۷۵ نفر از شرکت‌های دانش بنیان، ۱۷۵ نفر از شرکت‌های فناور و غیر دانش بنیان و ۱۵۶ نفر از انجمن‌های حرفه‌ای و شتاب دهنده‌ها بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار