آغاز رکود واحد‌های دانه‌بندی شن و ماسه

رئیس انجمن تولیدکنندگان شن، ماسه و آسفالت کرمانشاه از آغاز رکود واحد‌های دانه‌بندی شن و ماسه با نزدیک شدن پایان بازسازی مناطق زلزله زده استان خبر داد .

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدرضا کارگر رئیس انجمن تولیدکنندگان شن، ماسه و آسفالت کرمانشاه از آغاز رکود واحد‌های دانه‌بندی شن و ماسه با نزدیک شدن پایان بازسازی مناطق زلزله زده استان خبر داد و گفت : این رکود اکنون در فصل زمستان به اوج خود رسیده است.

او با اشاره به اینکه در ایام بازسازی مناطق زلزله زده شاهد رونق ساخت و ساز در این مناطق بودیم، گفت : این موضوع بر وضعیت واحد‌های دانه بندی شن و ماسه و معادن سنگ لاشه هم اثرگذار بود و باعث رونق فعالیت آن‌ها شد.

او گفت: قبل از ساخت و ساز‌ها ۵۰ درصد واحد‌های دانه بندی شن و ماسه دچار رکود بودند، اما در ایام بازسازی بسیاری از آنها، مگر واحد‌هایی که کلا قصد کار نداشتند، به چرخه فعالیت برگشتند.

کارگر افزود: بسیاری از واحد‌ها فعالیت کاری خود را به دو و یا حتی سه شیفت افزایش دادند و برخی از واحد‌ها نیز در این مدت طرح توسعه اجرا کردند.

 عضو هیات رئیسه خانه معدن استان کرمانشاه،گفت: در ایام رونق کار حدود ۳۱۰۰ تا ۳۲۰۰ نفر در زمینه تولید مصالح ساختمانی و دانه بندی شن وماسه فعال بودند.

کارگر گفت: بیشترین فعالیت را نیر در شهرستان‌های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و سایر مناطقی که در زلزله آسیب دیده بودند، داشتیم.

او با اشاره به نزدیک شدن پایان بازسازی و کاهش رونق ساخت و ساز در مناطق زلزله زده، گفت: رکود واحد‌های دانه بندی شن و ماسه و تولید مصالح ساختمانی از مرداد امسال به تدریج آغاز شد و اکنون در فصل زمستان به اوج خود رسیده است.

 این فعال عرصه معدن،گفت: هم اکنون نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ درصد واحد‌های تولید مصالح ساختمانی و دانه بندی شن و ماسه با افت فروش و رکود مواجه شده‌اند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شن، ماسه و آسفالت کرمانشاه افزود: بسیاری از این واحد‌ها شیفت‌های کاری خود را کاهش داده و حتما ریزش نیرو هم خواهند داشت، چون واحد‌هایی که درآمد نداشته باشند نمی‌تواند نیرو‌ها را نیز نگه دارد.

کارگر افزود: برخی از واحد‌ها نیز برای اینکه بتوانند سرپا بمانند، قیمت قانونی خود را کاهش داده و با اتکا به سود کم تلاش می‌کنند فروش خود را حفظ کنند.

او گفت: در مجموع اگرچه وضعیت واحد‌های تولید مصالح ساختمانی و دانه بندی شن و ماسه به بدی گذشته نیست، اما با پایان کامل بازسازی، دیگر رونق گذشته را نخواهند داشت .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.