دیدار لاوروف و چاووش‌اوغلو در حاشیه نشست امنیتی مونیخ

در بحبوحه افزایش تنش‌ها بین روسیه و ترکیه، وزرای خارجه دو کشور قرار است در حاشیه نشست امنیتی مونیخ در آلمان با هم دیدار کنند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای او روز یکشنبه در حاشیه نشست امنیتی مونیخ در آلمان با هم دیدار خواهند کرد.

خبرگزاری اینترفاکس امروز جمعه گزارش داد در بحبوحه افزایش درگیری‌ها در شمال سوریه، وزاری خارجه روسیه و ترکیه روز یکشنبه در حاشیه نشست امنیتی در آلمان دیدار خواهند کرد.

روز پنج شنبه وزارت خارجه روسیه بیانیه‌های منتشره از سوی آنکارا در خصوص ادلب سوریه را مورد انتقاد قرار داد. ترکیه پیشتر با متهم کردن روسیه به کشتن غیرنظامیان اعلام کرده بود علیه کسانی که آتش بس را در این مناطق نقض کرده اند، متوسل به زود خواهد شد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، روز پنج شنبه تاکید کرد دولت ترکیه مسئول وخامت اوضاع در استان ادلب سوریه است. وی گفت: دولت ترکیه به توافقنامه سوچی پایبند نبوده و مسئول وخامت اوضاع در استان ادلب است. ترکیه ناکامی مزمنی در عمل به تعهداتش در توافقنامه سوچی دارد.

او افزود: ما وجود اختلافاتی با ترکیه درباره شماری از مسائل را نفی نمی‌کنیم. به همین علت، کارشناسان ما اخیرا از ترکیه بازگشتند. تماس‌های مجدد با همتایان ترکیه‌ای به منظور توضیح و تفسیر همه مسایل پیچیده و دشوار در دستور کار قرار دارد.

عملیات ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت برای پاکسازی استان ادلب که آخرین پایگاه تروریست‌ها در این کشور محسوب می‌شود، از حدود ۵۰ روز پیش آغاز شده است و با وجود پیشروی‌های گسترده نظامی، همچنان ادامه دارد. این در حالی است که ارتش ترکیه که در خاک ادلب حضور دارد، به دمشق درباره ادامه این عملیات هشدار داده است و شبه‌نظامیان تحت حمایت این کشور سعی در ایجاد کارشکنی در روند پیشروی نیرو‌های سوری دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار