شفافیت تامین مالی هزینه های انتخابات کاندیدا رصد می شود

دادستان کرمانشاه از نظارت بر شفافیت تامین مالی هزینه های انتخابات کاندیدا خبر داد و گفت: در پایان انتخابات باید پرینت حساب ها را به فرمانداری و وزارت کشور ارائه کنند.

صادقی دادستان کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  گفت: تمام  نامزدها باید شماره حساب و نماینده مالی به فرمانداری ها اعلام کنند تمامی تراکنش ها مالی تبلیغات اسناد و مدارک باید ارائه شود.

او بیان کرد: ضمانت اجرا این قانون نیز در ماه 11 پیش بینی شده و اگر هزینه های انتخاباتی بر خلاف  قانون باشد جرم است و  موجبات محرومیت از نامزدی در یک یا دو دوره دارد.

صادقی دادستان کرمانشاه گفت:  در دادسرا کمیته ای تشکیل دادیم با عنوان رصد فضای مجازی و عملکرد نامزدها در فضای مجازی با حضور پلیس فتا  پایش می شود .

او ادامه داد: توصیه ما این است که همواره اخلاق اسلامی رعایت کنند و توانایی های خود را معرفی  و از تخریب دیگر کاندیدا  پرهیز کنند و  نباید به گونه ای رفتار کنند که درگیری هوارادارن رخ دهد باید فضای انتخابات مجلس فضای وحدت و همدلی باشد.

صادقی بیان کرد:  میزان التزام کاندیدا ها  به قانون باید بیشتر از دیگران باشد و افرادی که با  رفتار مجرمانه خودشان و هواران وارد عرصه  انتخابات شوند جایی در این عرصه مهم انتخابات  ندارند .

به گفته دادستان کرمانشاه  اضافه کردن افراد به گروه های فضای مجازی و ریختن وجه برای آن ها در کمیته فضای مجازی بررسی می شود و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد خواهد شد.

سرنوشت مالباختگان آرکا خودرو  در کرمانشاه چه شد؟ 

 

 صادقی بیان کرد:  ارکا خودرو شرکت لیزینگی که بدون مجوز شروع به فعالیت کرده بود و با توجه به دادن وعده‌ها خیلی از افراد استقبال کردند  بعد از ان در انجام تعهدات با وقفه مواجه شد و ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر  در این شرکت سپرده گذاری کردند.

 

او افزود:  مدیر این شرکت تحت تعقیب قرار گرفت و به دو سال حبس و اعاده حقوق مردم محکوم شد و شخص  هم اکنون در زندان است.

دادستان کرمانشاه گفت: بیش از ۱۰۰ نفر تسویه  حساب شدند و نزدیک ۲۵۰ نفر مال باخته طلب خود را دریافت نکردند امیدواریم  بتوانیم از محل اقساطی که بقیه افراد پرداخت می کنند بقیه وجوه را تسویه کنیم.

او ادامه داد:  ۳۰۰ نفر خودرو دریافت کردند، اما اقساط  خودرو پرداخت نمی‌کنند که باید اقساط به موقع پرداخت کنند، چون  این وجوه حق بقیه مالباختگان است و به لحاظ شرعی و قانونی مشکل دارد.
 

 صادقی در پایان بیان کرد:  شهروندان می توانند با مشاهده تخلفات  با  این 37232392 تماس بگیرند و  می تواندد در هر زمینه ای مشکلات را بیان کنند و در سامانه ثبت می شود و با دریافت کد در لیست پیگیری قرار می گیرد.

انتهای  پیام/ز


 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار