۳۶ روز مانده تا سال ۱۳۹۹؛

اوضاع انبارهای ستاد تنظیم بازار برای استقبال از سال نو/ گران فروشی را سریع اطلاع دهید

عمده‌ترین فعالیت‌ها برای استقبال از سال نو بر عهده وزارت صمت بویژه ستادتنظیم بازار است که باید دید وضعیت فعلی آن‌ها چگونه است.

بازاربه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار خرید و فروش کشورمان کم‌کم بوی عید به خود می‌گیرد، ویترین لباس فروش‌ها تغییر کرده، آجیل فروش‌ها بار تازه آورده‌اند، سبزه‌های گلفروش‌ها جوانه زده و دست فروش‌ها با ظرف ماهی‌های قرمزشان در گوشه و کنار شهر به چشم می‌خورند اما در دل تمام این زیبایی‌ها دلهره‌ای از جنس افزایش قیمت وجود دارد.

همواره بازار شب عید فرصت مناسبی برای سودجویان بوده تا مردم را فریب داده و تخلفاتی را در خرید و فروش اقلام مختلف مرتکب شوند؛ هر ساله با نزدیک شدن به ایام نوروز تمام بخش‌های نظارتی بسیج شده و فعالیت خود را برای کنترل بازار چند برابر می‌کنند، امسال هم از این قاعده مستثنی نبوده و بخش‌های بسیاری تمام قوای خود را برای جلوگیری از تخلفات احتمالی به کار گرفته‌اند.

آغاز عملیات ویژه طرح نوروزی سازمان حمایت از اول اسفند

سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  از تدوین و ابلاغ طرح نظارتی ویژه عید خبرداد و اظهار کرد: مراحل عملیاتی طرح ویژه عید نوروز از ابتدای اسفند امسال آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

او گفت: به طورکلی در روزهای پایانی سال، تقاضا برای برخی از گروه های کالایی و خدماتی از جمله کیف، کفش، پوشاک، آجیل، خشکبار، میوه، شیرینی، گوشت، مرغ، خدمات حمل و نقل برون شهری، جاده ای، ریلی، هوایی، آژانس های فروش بلیت، اماکن تفریحی و اقامتی، رستوران ها، غذاخوری‌ها، هتل‌ها، خشکشویی‌ها، قالیشویی‌ها و موارد از این قبیل افزایش پیدا می‌کند که نیاز به نظارت ویژه دارد.

احمدی با اشاره به شرایط مناسبی که با افزایش تقاضا برای سودجویان فراهم می‌‌شود، بیان کرد: تحت چنین شرایطی نظارت و بازرسی‌ها اهمیت دو چندان پیدا می‌کند نظارت مناسب می‌تواند ضمن جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، مانع از وقوع انواع تخلفات صنفی شود.

سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با تاکید بر این که فرایند بازرسی‌ها در طول تمام سال انجام می‌شود، تصریح کرد: ارائه هرگونه تخفیف در قالب حراج و یا فروش فوق‌العاده باید برمبنای قیمت خرید کالا مستند به صورتحساب معتبر و نیز مجوز لازم از اتحادیه صنف مربوطه لحاظ شود بنابراین به منظور جلوگیری از سوءاستفاده و صیانت از تولیدکنندگان و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرگونه حراج در این ایام کنترل خواهد شد.

او برگزاری هرگونه نمایشگاه عرضه مستقیم را مشروط به کسب مجوز از کمیته نمایشگاهی دانست و افزود: هرگونه اقدامی با عناوین مجهول و مشابه بدون نظارت بازرسی و قیمت گذاری کالا توسط کارشناسان و بازرسان سازمانهای صمت مجاز نبوده و در صورت برگزاری موجب تضییع حق اصناف و شهروندان خواهد شد.

احمدی از انجام گشتهای مشترک محسوس و نامحسوس خبر داد و گفت: برگزاری گشت های مشترک بازرسی با دستگاههای ذیربط استانی از جمله ادارات کل تعزیرات حکومتی و استاندارد ، اتاق اصناف ، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، سازمان حمل و نقل و پایانه ها و تعزیرات حکومتی از دیگر بخش‌های اجرایی این طرح است.

سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: در این ایام بر نحوه فروش بلیط های پروازهای داخلی و خارجی ، تورهای داخلی و چگونگی ارائه خدمات به مسافران مطابق قراردادهای منعقده دفاتر با مسافران و نیز نحوه ارائه خدمات پارکینگ ها و توقفگاه ها به منظور حصول اطمینان از رعایت سقف قیمت های مصوب ، نظارت خواهد شد.

تمرکز وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کنترل نوسانات احتمالی در بازار، افزایش ذخیره استراتژیک است، این وزارت خانه از مدت‌ها قبل کالا‌های اساسی و استراتژیکی مثل گوشت، برنج، شکر و مواردی این قبیل را ذخیره کرده بود تا در صورت بروز کمبود در بازار و افزایش میزان تقاضا شروع به عرضه آن‌ها کنند.

عرضه به موقع ذخیره استراتژیک می‌تواند پاسخگوی نیاز بازار بوده و از ایجاد تورم احتمالی در مواقع خاصی مثل بازار شب عید جلوگیری کند، این موضوع در کالاهای اساسی اهمیت بیشتری پیدا کرده و احتمال بروز اختلالات اقتصادی در بازار را تا حدد زیادی کاهش می‌دهد.

کالاهای ملزوم عید از ماه ها قبل انبار شده است

عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره اقدامات وزارت صمت برای کنترل بازار شب عید، اظهار کرد: با توجه به اهمیت بازار شب عید و احتمال بروز نوسانات قیمتی، وزارت صمت از مدتی پیش اقدام به ذخیره‌سازی اقلام ضروری برای این بازه زمانی مهم کرده است.

او تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده، کالاهایی که امکان ذخیره آنها وجود داشت به اندازه کافی انبار شده است و فرایند به ترتیب برنامه ریزی شده ادامه پیدا می‌کند؛ اقلام خاصی وجود دارند که باید در زمان مناسب ذخیره‌سازی آنها آغاز شود که از جمله این اقلام می‌توان به انواع میوه‌های پر مصرف اشاره کرد.

دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: ذخیره‌سازی اغلب کالاهای اساسی از مدت‌ها پیش آغاز شده و امروز حجم مناسبی از گوشت قرمز، گوشت سفید، برنج و سایر اقلام پرمصرف برای مدت زمان ضروری در اختیار داریم. ذخیره مناسب اقلام ضروری می‌تواند این نوید را به مردم کشور بدهد که تغییرات میزان تقاضا در بازار شب عید تأثیری در قیمت‌ها نخواهد داشت.

او با اشاره به برنامه‌های جامع وزارت صمت برای کنترل نوسانات قیمتی، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های مناسبی برای کنترل میزان عرضه و تنظیم بازار دارد؛ ذخیره‌سازی اقلام مصرفی در نهایت باعث کنترل قیمت‌ها خواهد شد. با تدابیر اتخاذ شده جلوی بسیاری از شوک‌های اقتصادی در مقاطع مختلف زمانی گرفته شد؛ برای حفظ تعادل بازار و در تامین به موقع کالا در سطح بازار، باید منافع مردم و بخش تولید در کنار هم مورد توجه قرار گیرد.

حال باید دید بازار شب عید تا چه تحت نظارت ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
خوش به حال پولدارا ،
با اومدن عید ما فقرا بیشتر احساس شرمندگی میکنیم جلو خونواده و فک و فامیل.
همش میگیم خدایا کسی عید دیدنی نیاد ببینه هیجی نخریدیم آبرومون بره.
ما هم خونه کسی نمیریم.



خدا یا خودت فقر را کلا ریشه کَن ڪُن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
خوبه که انبار ها پره.
ولی مهم قیمته!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
خودرومسکن زمین آجیل برنج بنزین گاز برق آب بلیت هواپیما و...گران است اطلاع دادیم اقدام کنید یا علی
منتظر ارزانی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
یعنی شما نمی دانید همه جا گرانی است مردم باید اطلاع بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
هرساله قبل ازعیداز این خبرها زیادمی شنویم ولی شب عید که می شود مخصوصاّ ما که درشهرستانهاهستیم اجناس شب عیدگران است وهیچ کس پاسخگونیست
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۰:۳۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
افزایش قیمت خودرو ومسکن گرانفروشی نیست افزایش قیمت بیمه ،گاز،بنزین،برق،تلفن وغیره گرانفروشی نیست!!!!! شیروکیک گرانفروشیه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
به کی اطلاع بدیم!!!!من تبریزم چندین بار زنگ زدم پیگیری نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
شهریار
۱۹:۳۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
ببین، وای جی سی، الآن نزدیک دو ماهه داریم ترورِ 176نفر سرنشین هواپیمای اوکراینی رو می گیم کسی جوابگو نیست. تازه میگن بیایید 22 بهمن حنجره پاره کنید. اون وقت یه ابلهی مثل خودت میگه گران فروشی رو سریعاً اطلاع دهید؟؟؟
Germany
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
بنگاه های از تولید به مصرف باشید باشه دست واسطه گر باید قطع بشه
فروشگاه های خیلی بزرگ زنجیره ای و زنجیره ای . بیست هزار متری در صد جای شهر
بانک ها باید این جوری سرمایه گذاری کنند!
Iran (Islamic Republic of)
یاور
۱۸:۴۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
دیروز رفتم معاینه فنی بگیرم قیمت یک معاینه فنی ۴۸ هزار تومن بود که در استان مازندران بابلسر سال گذشته ۲۵ هزارتومان به اضافه ۴ هزارتومن دریافت می گرفتند امسال ۴۰هزارتومن و هشت هزارتومن بابت صدور کارت معاینه فنی دریافت می کنند در حالیکه ستاد معاینه فنی اعلام کرده هزینه معاینه فنی ۳۷ هزارتومن است و برای هر روز تاخیر برای گرفتن معاینه فنی ۵۰ هزارتومن می گیرند می بینید اولا اینا نشان می ده استان مازندران هیچ نظارتی در دریافت خدمات از مردم نیست ثانیا این نشان می دهد تقریبا هزینه دریافت معاینه فنی از سال گذشته تقریبا دو برابر شده است و دستگاههای دولتی و خدماتی بنحوی هر جور بتوانند دست تو جیب مردم می کنند
United States of America
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
یعنی می خوان بگه ما فکر مردمیم.جوک نگین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
بله کمبود کالا نیست، موضوع اصلی کمبود پول هست وگرنه ما هم میدونیم همه چی هست اما ما پولشو نداریم که بخریم چون گرانی بیداد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
اعلام کردن دیگه چه معنی میده هرجا تشریف ببرید می بینید چقدر گرانی بیداد میکنه همین الان میوه کمتر از هفت هشت هزار تومان نیست هنوز ایام عید نشده تازه این فقط قیمت میوه است بقیه اقلام به کنار
Iran (Islamic Republic of)
عمی
۱۵:۱۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
اطلاع دادیم. خودتون هم که میبینید. یکیش خودرو اون یکی طلا یکی دیگه مسکن یکی دیگه پوشاک و ...... الان خبر دار شدید، کاری هم می تونید بکنید یا طبق معمول چشماتون رو میبندید و میگید مردم خبر بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
دوستان ماشالله همه اینترنت دارن دیگه ی سرچ کنید شمارشو در بیارید ببینید به کجا باید اطلاع بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
بابا مشکل از خودمونه
همش منتظریم یکی بیاد کنترلمون کنه
چرا ما باید از همدیگه بدزدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
گرانی در هر ساعت بیداد می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
دروغي بيش نيست مثل قضيه بنزين اول گفتن دولت به هيچ وجه قصد سهميه بندي بنزين ندارد بعد چي شد بعد گفتن هيچ چيز گرون نميشه صدا و سيما تو بازار فيلم بگير تعزيزات تو بازار بچرخ اخرش چي شد گفتن اين حد از گراني طبيعي هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
شما گزارشگر تون همه جا هست جز جایی که به ضرر مردم هست . یک بازرس با گزارشگراتون تا عید بفرستید جایی که مردم میخواهند
.خبرنگار آزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
همون اندازه که کنترل قیمت واسه گرونی بنزین و گران نشدن اجناس رو داشتید لابد اینجا هم میخاید نمایش بدید
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
پسته کیلویی 50 تومن امروز 230 تومن برای اینه که وابسته به دلاریم
واقعا خود فریبی بزرگترین نشانه بی عقلی و بی کفایتی است
United States of America
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
بابا مردم خسته شدن از این همه فشار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
بررسی قیمتها کار شماست. به خاطر اینکه شما وظیفه خود را بدرستی انجام نداده اید باید به چه کسی سریعا گزارش دهیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
گران فروشی را سریع گزارش بدهید! مردم مگر کار و زندگی ندارند که مثلا یک کیلو نخود خریده اند و 1000 تومن گران است باید برای 1000 تومن دو ساعت از وقتشان را بگذارند و نتیجه هم نگیرند. اصلا برای چه به امثال شما حقوق داده می شود چرا اکثر مغازه ها برچسب قیمت ندارند و...
به خاطر اینکه شما وظیفه خود را بدرستی انجام نداده اید باید به چه کسی سریعا گزارش دهیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
بگو اینقدر که گزارش شد چه کار کردید؟
چرا فقط آخر سال ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
خب عزیزم اگه تو اطلاع بدی یک بدبخت دیگه گرون نمیخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
اون وقت به کی اطلاع بدیم دقیقا؟!
مگر وظیفه شما پیگیری نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
خوبه مردم اطلاع بدن اما وظیفه دولته که نظارت کنه بر قیمتها نه اینکه بازرها رو رها کنه دست دلالان و بگه مردم گرانفروشی رو اطلاع بدین .
Germany
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
ما پارسال زنگ زدیم به بازرسی و یک مورد گرانفروشی را گزارش دادیم، در جواب به ما گفتند چاره ای نیست آشفته بازار است و باید تحمل کنید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
بازرسی فقط جلوی دوربین تلوزیون هست بقیه همین جواب را میدهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
شدیداصحاب کهف مثله اینکه تازه ازخواب نازتون بیدارشدید داریم له میشیم زیر فشاراین همه گرانی حالا شمامیفرمایید گرانی راسریع خبر دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
قبلا یه شماره دادید ما هرچی زنگ می زدیم بوق آزاد میخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
ما ی بار زنگ زدیم اتفاقی نیفتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
تو این مملکت از کوچک گرفته تا بزرگ همه کلاه سر هم می زاریم هر کاری هم میخوان میکنند
فرهنگ ایرانی کجا رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
خسته شدیم از این همه گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
چجوری اطلاع بدیم خبببب؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
شما لطف کن اگه یه چیزی ارزون شد به ما اطلاع بده...
آخرین اخبار