فومنی در نشست خبری:

مجلس به سرقفلی عده‌ای خاص تبدیل شده است/ انتخاب ۶۰ درصد کاندیدای مستقلین از جوانان

رئیس ستاد انتخابات گفت: از شورای نگهبان به خاطر بررسی صلاحیت‌ها تشکر می‌کنیم که همه جناح‌ها در کشور کاندیدا دارند.

آن حزبی که می‌گوید ما کاندیدا نداریم؛ دروغ می‌گوید/ انتخاب ۶۰ درصد کاندیدای مستقلین از جوانانبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی  رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد مستقلین در نشست خبری این جبهه اظهار کرد: امروز مردم با شرایط سخت درحال گذران زندگی خود هستند و این مجلس و مجلس‌های قبلی نتوانستند به وعده‌های خود عمل کنند.

او افزود: متأسفانه مجلس به سرقفلی عده‌ای خاص تبدیل شده که تا الان دو جناح پست‌های مهم را میان خود تقسیم کرده‌اند؛ لذا این موارد سبب شد تا احزاب مستقل گِرد هم بیایند تا به مسئولان و دو جناح دیگر بگویند که مردم صاحبان کشور هستند نه آنها.

دبیرکل جبهه متحد مستقلین ایران با بیان اینکه این جبهه در کل کشور سوابق بیش از ۴۰۰ نفر را مورد بررسی قرار داد و در نهایت حدود ۲۳۰ نفر مورد تأیید قرار گرفتند، گفت: از شورای نگهبان به خاطر بررسی صلاحیت‌ها تشکر می‌کنیم و امروز همه جناح‌ها در سراسر کشور کاندیدا دارند و آن حزبی که می‌گوید ما کاندیدا نداریم، دروغ می‌گوید.

فومنی با اشاره به اینکه سعی کردیم با توجه به ازدحام کاندیداها، فعلاً اعلام لیست را به تاخیر انداختیم، گفت: چون در روند بررسی صلاحیت‌ها بر تعداد کاندیدا‌های ما افزوده شده است؛ لذا تا ۲۴ ساعت لیست جبهه مستقلین اعلام خواهد شد و در تهران ۳۰ کاندیدا را معرفی خواهیم کرد.

او بیان کرد: بر اساس اطلاعاتی که در دست داریم، احتمالاً اصلاح‌طلبان با سه لیست و اصولگرایان با سه لیست به انتخابات ورود خواهند کرد و جبهه متحد مستقلین یک لیست ارائه خواهد داد.

دبیر کل حزب مردمی صدای اصلاحات با بیان اینکه برای اولین بار در کشور بیشتر کاندیدا‌های لیست جبهه متحد مستقلین ایران را بانوان تشکیل داده‌اند؛ یادآور شد: همچنین حدود ۶۰ درصد کاندیدا‌های ما از جوانان است.

فومنی با اشاره به اینکه جناح‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا خوشحال نباشند که سرلیست‌هایشان گران‌قیمت است، گفت: مردم این بار به افراد کارآمد رأی خواهند داد و فریب سرلیست‌ها را نخواهند خورد.

به گفته او؛ متأسفانه دولت و مجلس نتوانستند خواسته‌های مردم را برآورده کنند.

دبیرکل جبهه متحد مستقلین ایران در این نشست خبری از شعار جبهه رونمایی کرد و گفت: «دروغ نگویید» شعار ما برای این دوره از انتخابات است. این شعار نه به فامیل‌بازی، نه به رانت و نه به پارتی‌بازی است و امیدواریم که خداوند این سرزمین را از دروغ دور نگاه دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار