رئیس هیات نظارت برانتخابات استان مرکزی:

بیش از ۵۸ درصد داوطلبان مجلس در استان مرکزی تائید صلاحیت شدند

رئیس هیات نظارت برانتخابات استان مرکزی از تائید صلاحیت بیش از ۵۸ درصد داوطلبان مجلس در این استان خبر داد.

بیش از ۵۸ درصد داوطلبان مجلس در استان مرکزی تائید صلاحیت شدندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  حجت الاسلام امیدرضا مبارک آبادی رئیس هیات نظارت برانتخابات استان مرکزی با اشاره به اعلام رسمی اسامی نامزد‌ها به فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه استان از تائید صلاحیت بیش از ۵۸ درصد داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام مبارک آبادی افزود: از ابتدای شروع ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی ۳۸۷ نفر در استان مرکزی ثبت نام کردند که درهمان مراحل اولیه ۱۶ نفر انصراف دادند، ۴ نفرهم این اواخر انصراف دادند و در مجموع ۳۷۰ پرونده داوطلبی بررسی شد که در نهایت ۲۱۸ نفر تائید شدند.

او با اشاره به اینکه تبلیغات نامزد‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از تاریخ ۲۴ بهمن ۹۸ آغاز و تا تا ۳۰ بهمن ادامه دارد اضافه کرد: نمایندگان و حامیان و طرفداران آن‌ها رعایت اخلاق انتخاباتی و قانونی را لحاظ نمایند.

رئیس هیات نظارت برانتخابات استان مرکزی بیان کرد: نامزد‌های انتخابات همچنین از ۲۴ بهمن تا تاریخ ۲۶ بهمن به مدت ۳ روز فرصت دارند نمایندگان خود در شعب اخذ رای را با همراه مدارک شناسایی نماینده داوطلب شامل" کارت ملی، شناسنامه و یک قطعه عکس"جهت صدور کارت به هیات‌های نظارت بر مراکز حوزه‌های انتخابیه اصلی معرفی کنند.

او تصریح کرد: نامزد‌ها در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان به ازای هر دو شعبه می‌توانند یک نماینده معرفی نمایند و در سایر حوزه‌های انتخابیه به ازای هر شعبه یک نفر را معرفی کنند.

تبلیغات نامزد‌های مجلس شورای اسلامی از بامداد فردا (۱۲ امشب) آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح اول اسفند، ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی پایان می‌یابد.

قابل ذکر است به گفته کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در قانون انتخابات اصلاحی صورت نگرفته و در انتخابات پیش رو قانون انتخابات گذشته اجرا می‌شود و با تفاوت توافقاتی که با وزارت کشور انجام شده فقط در حوزه الکترونیکی شدن انتخابات ممکن است اقداماتی صورت بگیرد.

کدخدایی با بیان اینکه بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها و نامزد‌ها بعد از ثبت نام در فرصت قانونی انجام می‌شود افزود: طبق قانون انتخابات شورای نگهبان یک وظیفه قانونی دارد که باید شرایط و موانع را بررسی کند در ماده‌های ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات شرایط و موانعی ذکر شده است.

دوره دهم قانونگذاری مجلس شورای اسلامی در خرداد سال ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد و مطابق قانون باید چند ماه پیش از شروع رسمی دوره بعد، انتخابات برگزار شده باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.