براساس آخرین نظرسنجی‌ها درباره انتخابات آمریکا؛

برنی سندرز در عرصه رقابت با «جو بایدن» پیشتاز است

نتایج نظرسنجی‌ها درباره نامزد‌های حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از صدرنشینی نماینده ایالت ورمونت حکایت دارد.

سندرز در عرصه رقابت با «جو بایدن» پیشتاز استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ایندیپندنت از صعود برنی سندرز به راس فهرست نامزد‌های حزب دموکرات و کاهش حمایت رای دهندگان از جو بایدن خبر داد.

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی نوشت: نتایج نظرسنجی درباره نامزد‌های حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از صدرنشینی نماینده ایالت ورمونت در سنا با ۲۵ امتیاز حکایت دارد.

دانشگاه کوینیپیاک در آستانه انتخابات مقدماتی نیو همپشایر، این نظرسنجی را برگزار کرد. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که جایگاه ضعیف بایدن، معاون سابق رئیس جمهور، در آیوا که در مکان چهارم ایستاده بود، باز هم بدتر شده و رتبه وی با ۹ امتیاز کاهش به ۱۷ رسیده است.

براساس نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک، مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک که تاکنون میلیون‌ها دلار از پول خود هزینه کرده است نیز به جایگاه سوم و جلوتر از الیزابت وارن و پیت بوتجِج صعود کرده است. این درحالی است که به نظر می‌رسد، نتایج یک نظرسنجی دیگر هم بر چالش‌های پیش روی بایدن تاکید دارد.

نتایج نظرسنجی مشترک رویترز و ایپسوس که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد، ۱۷ درصد از رای دهندگان دموکرات و مستقل که ثبت نام کرده‌اند، رای خود را به بایدن خواهند داد، که پنج درصد کمتر از نتیجه نظرسنجی مشابهی است که هفته پیش انجام شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار