اختصاص شعب تخصصی رسیدگی به پرونده‌های پزشکی در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان از اختصاص شعب تخصصی رسیدگی به پرونده‌های حوزه پزشکی در گرگان و گنبد کاووس خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در همایش مشترک جامعه پزشکی استان و دستگاه قضایی در دانشگاه علوم پزشکی ستان گفت: برای سرعت رسیدگی به پرونده‌های این حوزه و کمک به احقاق حق مردم شعب ویژه تخصصی در دادسرا و دادگستری گرگان و گنبدکاووس و دادگاه تجدیدنظر استان اختصاص می‌یابد.


هادی هاشمیان افزود: شعبه ویژه پزشکی شورای حل اختلاف نیز در استان از مدت‌ها پیش فعال است تا پیش از ورود پرونده به محاکم، طرفین پرونده را به سازش دعوت کند.


هاشمیان، در ادامه سخنان خود از آمادگی دستگاه قضایی برای تشکیل کارگروه مشترک قضایی و پزشکی خبر داد و گفت: ارتباط دوسویه دستگاه قضایی و پزشکی برای شناسایی و برخورد سریع با کسانی که سلامت عمومی جامعه را تهدید می‌کنند و شناسایی چالش‌های حوزه سلامت و رفع آن از مواردیست که این کارگروه می‌تواند برای بهبود آن تلاش کنند.


این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان خود درباره فعالیت غیرمجاز در امور پزشکی که نمایندگان تشکل‌های پزشکی استان به آن اشاره کردند هم گفت: مرجع ما در مجاز یا غیرمجاز بود فعالیت در امور پزشکی دانشگاه علوم پزشکی است و اگر آنان اعلام کنند دستگاه قضایی بدون درنگ با کسانی که سلامت مردم را تهدید می‌کنند برخورد می‌کند.


در ادامه این جلسه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز گفت: در حوزه درمان، بهداشت و دارو و غذا مسائل مشترکی با قوه قضاییه داریم که لازم بود یکسری هماهنگی‌ها و تفاهماتی انجام شود که اگر تخلف احتمالی در این حوزه صورت گرفت برخورد‌های مناسب و به هنگام صورت پذیرد.


عبدالرضا فاضل افزود: سوء استفاده‌های طب سنتی، بازدید از کارخانجات و اتفاقاتی که در رستوران‌ها می‌افتد نیاز است که هماهنگی‌هایی انجام شود.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار