روسیه: آمریکا برای تحقق منافع خود به تحریم متوسل می‌شود

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را ابزار واشنگتن برای دستیابی به منافع تجاری خود دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد آمریکا برای حفظ منافع خود به طور فزاینده‌ای به تحریم‌های غیرقانونی متوسل می‌شود و این‌ها همگی اقداماتی زیان بار هستند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با اشاره به احتمال اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا تاکید کرد روسیه قاطعانه با چنین اقداماتی مخالف است. پسکوف افزود آمریکا به سیاست تحریم‌های تجاری متوسل می‌شود که از منظر قوانین بین المللی این محدودیت‌های اعمال شده علیه شماری از کشور‌ها غیرقانونی است.

پسکوف در جمع خبرنگاران در خصوص جدی بودن تهدیدات چنین تحریم‌هایی گفت آن‌ها به تضمین منافع خود در امور اقتصادی و تجارت بین المللی علاقمند هستند. جائیکه آمریکا می‌تواند تحریم‌هایی را علیه روسیه به دلیل موضع این کشور در حمایت از ونزوئلا وضع کند.

پیشتر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو و کاراکاس برای توسعه روابط نظامی-فنی و نیز همکاری‌هایی در بخش انرژی ادامه خواهند داد.

تنش میان آمریکا و ونزوئلا سال گذشته میلادی از زمانی تشدید شد که خوان گوایدو، سردسته مخالفان این کشور در اقدامی غیرقانونی خود را به عنوان رئیس‌جمهور معرفی کرد.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی نیکلاس مادورو اعلام کرده‌اند. طی ماه‌های گذشته آمریکا و متحدانش همزمان با جنگ رسانه‌ای سنگین علیه کاراکاس تلاش کردند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند، اما به اذعان رسانه‌های آمریکایی، تاکنون همه طرح‌های واشنگتن برای روی کار آوردن دولت دست‌نشانده با شکست مواجه شده است.

واشنگتن که کاراکاس را تحت تحریم نفتی قرار داده، بار‌ها از مسکو خواسته دست از حمایت مادورو بردارد؛ اما روسیه که آمریکا را به کودتا علیه حقوق بین الملل متهم می‌کند، به شدت این خواسته را رد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار