مرکز دیسپاچینگ برق منطقه‌ای زنجان به بهره برداری رسید

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: برای اجرا و راه اندازی مرکز دیسپاچینگ برق منطقه ای زنجان بالغ بر ۱۶۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

مرکز دیسپاچینگ برق منطقه‌ای زنجان به بهره برداری رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،بهمن اله مرادی صبح دوشنبه در آیین افتتاح مرکز دیسپاچینگ، گفت:۳۳نیروگاه برق با ظرفیت تولید بیش از ۹۴۴ مگاوات در محدود شرکت برق منطقه‌ای زنجان فعالیت می‌کند.

او اظهار کرد: در زمینه خطوط انتقال نیروی برق در سال ۵۷، حدود ۵۰۱ کیلومتر خطوط انتقال و فوق توزیع داشتیم که این میزان به بیش از چهار هزار و ۸۲۵ کیلومتر رسیده است که افزایش ۹ برابری دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان، گفت: پیک بار شرکت برق منطقه‌ای زنجان در سال ۵۷ حدود ۶۰ مگاوات بود که این میزان به یک هزار و ۶۹۵ مگاوات رسیده است که افزایش ۲۷ برابری دارد.

اله مرادی با بیان اینکه برای اجرا و راه اندازی مرکز دیسپا چینگ برق منطقه‌ای زنجان نیز ۱۶۲ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: دیسپاچینگ‌های مناطق به عنوان بازوان اجرایی دیسپا چینگ ملی هستند.

او ابراز کرد: با راه اندازی و توانمند سازی دیسپا چینگ ها‌ی منطقه‌ای از جمله مرکز دیسپا چینگ منطقه‌ای زنجان، می‌توان در جهت بهبود و کنترل فرکانس و ولتاژ شبکه، کنترل بارگذاری تجهیزات و اجرای هر چه اثربخش‌تر طرح‌های پاسخگویی بار، گام‌های خوبی برداشت.

مدیرعامل برق منطقه‌ای زنجان، افزود: شرکت برق منطقه‌ای زنجان استان‌های زنجان و قزوین را تحت پوشش قرار می‌دهد.

اله مرادی یاد آورشد: شرکت توزیع برق استان ۹۰ پست اتصال و فوق توزیع دارد و این شرکت در مسیر ترانزیت انرژی شمال غرب کشور قرار دارد.

او افزود: این شرکت انتقال و فوق توزیع استان‌های قزوین و زنجان را تحت پوشش قرار داده  است.
 
انتهای پیام/ن
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.