معاون دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان:

۱۶ هزار واحد مسکونی سیلزده سیستان و بلوچستان کمک بلاعوض دریافت می‌کنند

روح الله سرگزی گفت: ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی سیلزده مناطق روستایی و شهری این استان مشمول کمک‌های بلاعوض می‌شوند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، روح الله سرگزی معاون دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان   اظهار داشت: در سیلاب ۲۰ تا ۲۲ دی امسال سیستان و بلوچستان ۱۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی مناطق روستایی و ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی مناطق شهری این استان دچار خسارت جدی شد به طوری‌که به دلیل فرسوده بودن نیازمند ساخت مجدد هستند.

او افزود:  بر اساس مصوبه اخیر دولت کمک هزینه اسکان موقت برای ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی شهری ۱۲۰ میلیون ریال به ازای هر واحد و برای ۱۲ هزار و ۱۰۰ واحد آسیب دیده روستایی ۱۰۰ میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

معاون دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت:  برای تعمیر هر واحد مسکونی در مناطق سیلزده شهری و روستایی ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و برای تامین لوازم معیشتی این واحد‌ها ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض اختصاص یافت.

 بارندگی و سیل ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان آثاری از تخریب و نابودی و خسارت بر منازل، ابنیه، زیرساخت‌ها، مزارع و باغات مردم برجای گذاشت و سیلاب سرگردان در دشت و کوهستان به هرکجا سر کشید و از تخریب اندک سرمایه‌های زندگی نیز چشم پوشی نکرد.

این سیل ویرانگر اگر چه باعث پرشدن سد‌ها و بند‌ها و هوتک‌های منطقه شد و مناطق تشنه را سیراب کرد، اما در مدت کوتاهی برای مردم روستایی و کشاورز غم و غصه، اضطراب و بغض را به همراه آورد تا اینکه به یکباره به ارمغانی شیرین از جنس هم‌دلی و مهربانی تبدیل شد و در میان موج‌های خروشان سیل دست‌های مهربان هموطنان به سوی مردمان زخم دیده دراز شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.