جشنواره برفی فرصتی برای جذب گردشگر

بخش سردسیری کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان های دنا و بویراحمد فرصت های خوبی برای جذب گردشگر دارد و بویژه اجرای برنامه هایی مانند جشنواره برفی می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، اجرای برنامه های مختلف در قالب جشنواره های فرهنگی، بدون شک زمینه ساز شادی و ایجاد روحیه نشاط برای مردم خواهد بود، در هفدهمین روز از بهمن ماه نیز به منظور افزایش نشاط اجتماعی جشنواره ملی برف در یاسوج به مدت ۲ روز با حضور خیل عظیم شرکت کنندگانی از سراسر کشور برگزار شد.

پیست اسکی کاکان واقع در ۱۸ کیلومتری شمال شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بی بدیلی در حوزه گردشگری و ورزش های زمستانی محسوب می شود و امسال برای چهارمین سال متوالی جشنواره برفی دنا در آن برگزار می شود.

از ابتدای آغاز جشنواره برفی در هفدهمین روز از بهمن ماه سال جاری، تعداد زیادی از دوستداران تفرج در برف از استان های مجاور به ویژه خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، فارس و دیگر استان ها به پیست کاکان آمدند و هیاهویی وصف ناپذیر در این جشنواره برپا شد.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: این استان چهارفصل ظرفیت های منحصر به فرد و بی بدیلی داراست که پیست اسکی کاکان تنها بخشی از زیبایی های آن است.

او افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی از جمله جشنواره برفی کمک شایانی به معرفی منطقه پیست اسکی کاکان خواهد کرد و بدون تردید به تولید ثروت و ایجاد اشتغال منجر می شوند.

کلانتری بیان کرد: امید است این پیست که نزدیکترین پیست اسکی ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس و استان های جنوبی کشور بوده، در سطح ملی و بین المللی جایگاه ویژه ای برای برگزاری رقابت های اسکی و ورزش های زمستانی پیدا کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:  تلاش بر این است که ایجاد خدمات بهداشتی، درمانی، و زمینه رفاه گردشگران در این پیست بیش از گذشته در دستور کار متولیان امر قرار گیرد، که مردم احساس رضایت بیشتری داشته باشند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: صنعت گردشگری سهم مهمی در دستیابی به توسعه پایدار دارد و اشتغالزایی مناسبی به همراه خواهد داشت.

مجید صفایی افزود: چهارمین جشنواره فرهنگی برف دنا یکی از رویداد های ملی است که در تقویم جشنواره های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور برای استان به ثبت رسیده است.

او عنوان کرد: برگزاری این رویداد با اهدافی از جمله معرفی ظرفیت های گردشگری با تاکید بر توریسم ورزشی، معرفی سنت ها و صنایع دستی، ایجاد تحرک اقتصادی، ایجاد روحیه شادی و نشاط در بین خانواده ها بوده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در این آیین همچنین بزرگداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود.

او ابراز داشت: در چهارمین جشنواره ملی برفی دنا رقابت های مختلفی از جمله اسکی سرعت، برف پیمایی، اسکی نمایشی، ساخت تندیس های برفی برگزار خواهد شد.

عصر روز گذشته چهارمین جشنواره برفی دنا با حضور جمعی از مسوولان، مقامات کشوری و استانی و با معرفی گروه ها و نفرات برتر در بخش های مختلف پایان یافت.

 ۴۰ نفر از شرکت کنندگان برتر در بخش‌های مختلف اسکی، نقاشی کودکان، عکاسی لحظه‌ها، ، اسنوبرد و مجسمه سازی جوایز نفیسی دریافت کردند.

پیست اسکی کاکان از مهم ترین پتانسیل های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد به حساب می آید و سرمایه گذاری در این منطقه می تواند به توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در  شهرستان بویراحمد منجر شود.

این پیست نزدیکترین پیست اسکی ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس و استان های جنوبی کشور است و به همین دلیل شرایط منحصر به فردی برای سرمایه گذاری بیشتر دارد.

استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد با داشتن چشمه‌ها و تفرجگاه‌های بکر، آبشارهای زیبا، رودخانه‌های خروشان همراه با مناظر بدیع گردشگری از مقاصد گردشگری مهم در جنوب کشور است.

دریاچه‌های طبیعی، پوشش جنگلی درختان سرسبز بلوط و رایحه خوش بوته‌های کوهساران، جلوه‌هایی از طبیعت سحرانگیز این استان است.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران سالانه پذیرای افزون بر سه میلیون گردشگر است که صدها جهانگرد هم در میان آنها به چشم می‌خورد.

 

 

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار