اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۹ در فارس

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس گفت: طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۹ از ابتدای اسفند اجرامی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد ابراهیم صداقت گفت: طرح نظارت بر بازار و خدمات ویژه نوروز، از ابتدای اسفند آغاز و تا ۲۰ فروردین ۹۹ ادامه دارد.

به گفته او، این طرح با هدف تعادل عرضه و تقاضا، تنظیم بازار، تامین کالا‌های اساسی مردم و جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیر منطقی قیمت‌ها اجرا می‌شود.

صداقت گفت: این طرح در بخش کالایی مواردی مانند پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، شیرینی، برنج، شکر، روغن، نان، لبنیات، خواربار، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ و میوه را شامل می‌شود.

او، نظارت بر قالیشویی ها، خشکشویی ها، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، شرکت‌های مسافرتی هوایی، زمینی، دریایی، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، غرفه‌های اماکن تفریحی و فرهنگی، غرفه‌های اماکن سیاحتی، واحد‌های اقامتی، رستورانها، رستوران‌های بین شهری انبار‌ها و سردخانه‌ها، پارکینگ‌ها و خشکشویی‌ها را از جمله واحد‌های خدماتی برشمرد که در طرح نظارتی نوروز ۹۹ بر روی آن‌ها نظارت ویژه صورت می‌گیرد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین گفت: دراین ایام بازرسان بر عملکرد تالار‌های پذیرایی، سفره خانه‌های سنتی، رستوران‌ها و واحد‌های اقامتی و گردشگری که مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده، نظارت ویژه خواهند داشت.

او تصریح کرد: به مدیران این واحد‌ها اعلام شده که دریافت مالیات بر ارزش افزوده در بعضی از اقلام مورد عرضه خود مانند انواع نوشیدنی‌ها (نوشابه و دلستر) و فرآورده‌های لبنی (دوغ و ماست) که مالیات بر ارزش افزوده در قیمت مصرف کننده آن‌ها قبلا توسط شرکت‌های تولیدی لحاظ شده ممنوع است و چنانچه این مورد مشاهده شود به عنوان تخلف گرانفروشی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ (ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس) و ۳۲۳۴۰۰۰۰ (ستاد خبری اتاق اصناف شیراز) اطلاع دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار