بهمن در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ایران گزینه مناسب میانجیگری بین آنکارا و دمشق

کارشناس آسیای مرکزی و قفقاز گفت: ایران به دلیل اثرگذاری در منطقه، گزینه مناسبی برای میانجیگری بین آنکارا و دمشق است.

ایران یکی از تاثیرگذارترین بازیگران تحولات غرب آسیاشعیب بهمن کارشناس آسیای مرکزی و قفقاز در گفت و گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شعیب بهمن کارشناس مسائل آسیای مرکزی و قفقاز با اشاره به اعلام آمادگی ایران برای میانجیگری میان سوریه و ترکیه را دارد، گفت: ایران به عنوان یکی از کشور‌ها و بازیگران موثر در بحران سوریه به صورت خاص و به عنوان یکی از تاثیر گذارترین بازیگران در عرصه تحولات غرب آسیا به صورت عام، از نقش قابل توجهی در تحولات منطقه  برخوردار است.

او افزود: با توجه به نقشی که تهران از آغاز بحران سوریه  برای مقابله با تروریسم ایفا کرده است، به میران قابل توجهی در حل این بحران تاثیر گذار بوده و در عرصه میدانی سوریه هم  به صورت مستشاری حضور داشته، همچنین در روند مذاکرات صلح و تحولات این کشورهم به ایفای نقش موثر پرداخته است.


بیشتر بخوانید: مهار همه جانبه ایران، راهبرد مشترک آمریکا و اروپا


بهمن ادامه داد: در شرایط فعلی بویژه اوضاع ادلب  و تنشی که میان سوریه و ترکیه ایجاد شده است، تهران  می‌ تواند از نفوذ  و اثرگذاری خود استفاده کند چراکه ایران را می توان بهترین بازیگری دانست که قابلیت ایفای نقش میانجیگری بین ترکیه و سوریه را دارد. مهمترین موضوع در این زمینه رابطه دوستانه کشورما با طرف های درگیری است.

این کارشناس مسائل آسیای مرکزی و قفقاز در پایان با بیان اینکه ایران با دولت های ترکیه و سوریه روابط نزدیکی دارد، توضیح داد: با توجه به شرایط فعلی منطقه ادلب و با توجه به اینکه روند آزادسازی آن با شدت و قدرت ادامه پیدا می‌کند، می توان گفت که اگر قرار باشد مذاکرات سیاسی بین آنکارا و دمشق انجام شود ایران توانایی ایفای نقش موثر برای حل تنش ها در ادلب را دارد و در همین راستا هم  پیشنهاد میانجیگری به طرفین را داده شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آستانه ، ادلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
این که دیگر از روز روشنتر است: ترکیه آشکارا تمامیت ارضی سوریه را زیر پا گذاشته و متجاوز است. آیا گفتن این حرف حق به آنها، ترس و خجالت دارد؟!
در اینجا وساطت یعنی چه؟!
آخرین اخبار