افزایش ذخیره‌سازی آب شرب کوهدشت

مدیر امور آب‌وفاضلاب شهری کوهدشت گفت: ظرفیت مخازن ذخیره‌سازی آب این شهر با بهره‌برداری از مخزن ۵هزار مترمکعبی به ۲۲۵۰۰ مترمکعب می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  میرحسین فاضلیان  مدیر امور آب‌وفاضلاب شهری کوهدشت اظهار داشت: کلنگ طرح یک باب مخزن ۵ هزار مترمعکبی و اجرای ۵ کیلومتر خط انتقال با لوله فولادی با قطر ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلی‌متر و با اعتبار ۱۵۰۰۰۰ میلیون ریال امروز در شهرستان کوهدشت بر زمین زده شد.

وی هدف از طرح یک باب مخزن ۵ هزار مترمعکبی را افزایش ذخیره‌سازی آب شرب کوهدشت دانست و افزود: با این طرح فشار آب شبکه توزیع مناطق شمال و شمال شرق کوهدشت به‌حالت تعادل می‌رسد.

مدیر امور آب‌وفاضلاب شهری کوهدشت عنوان کرد: ظرفیت ذخیره‌سازی فعلی آب کوهدشت ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب است و با بهره‌برداری از مخزن ۵ هزار مترمکعبی ظرفیت مخازن به ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب خواهد رسید.

او بیان کرد: تعداد ۱۴ حلقه چاه آهکی و آبرفتی از سال گذشته برای تأمین آب شرب مردم کوهدشت در مناطق مختلف اعم از اطراف شهر، مناطق پریان و منطقه هزارمنی عبدولی حفاری شده که تعدادی از این چاه‌ها در حال حاضر در مدار بهره‌برداری قرار دارند.

فاضلیان گفت: ساخت سه باب مخزن در نقاط مختلف شهر کوهدشت جهت تأمین فشار و جبران نوسانات مصرف، اجرای ۲۵ کیلومتر خط انتقال، بهسازی هفت حلقه چاه که به‌دلیل خشکسالی از مدار خارج شده‌بودند از دیگر اقداماتی‌ست که برای رفع مشکل آب شرب این شهر انجام شده‌است.

مدیر امور آب‌وفاضلاب شهری کوهدشت خاطرنشان کرد: در دهه فجر علاوه بر شهر کوهدشت کلنگ حفاری یک حلقه چاه آهکی آب شرب با عمق ۳۵۰ متر و اجرای سه کیلومتر خط انتقال با لوله فولادی ۲۰۰ و هم‌چنین نیرورسانی به این چاه آهکی با مبلغ ۳۵۰۰۰ میلیون ریال با حضور مسئولان شهرستان کوهدشت در شهر کوهنانی بر زمین زده شد.

فاضلیان با اشاره به پیشرفت بیش‌از ۵۵ درصدی ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کوهدشت اظهار داشت: همزمان با این اقدام اجرای ۱۰ کیلومتر از طرح جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب توسط دو پیمانکار در نقاط مختلف شهر کوهدشت آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.