وخامت وضع سلامت بنیان‌گذار پایگاه افشاگر ویکی‌لیکس

بنا به گزارش نماینده ویژه سازمان ملل متحد، جولیان آسانژ در زندان انگلیس شکنجه می‌شود و حدود ۲۳ ساعت در شبانه‌روز را در حبس انفرادی به سر می‌برد.

وخامت وضع سلامت بنیان‌گذار پایگاه افشاگر ویکی‌لیکسبه گزارش گروه بین المللل باشگاه خبرنگاران جوان، جولیان آسانژ سال ۲۰۱۰ میلادی با تاسیس پایگاه اینترنتی ویکی لیکس، پرده از جنایات آمریکا در عراق و افغانستان برداشت و اسناد آن را منتشر کرد. با زلزله‌ای که با این افشاگری‌ها در سیاست آمریکا رخ داد او مجبور شد در لندن به سفارت اکوادور پناهنده شود و هفت سال آنجا بماند تا اینکه دولت اکوادور مصونیت او را لغو کرد و انگلیسی‌ها، وی را دستگیر و به زندان انفرادی انداختند.

بنا به گزارش نماینده ویژه سازمان ملل متحد، این خبرنگار افشاگر در زندان انگلیس شکنجه می‌شود و حدود ۲۳ ساعت در روز را در حبس انفرادی به سر می‌برد.

حبس او با اعتراضات فراوان در دنیا مواجه شده است؛ از جمله، ۱۳۰ شخصیت سیاسی، فرهنگی و هنری آلمان با امضای طوماری خواستار آزادی و احقاق حق وی شده اند.

ترامپ ابتدا از جولیان آسانژ به علت افشای اسنادی علیه هیلاری کلینتون دفاع کرد، اما حالا خواستار استردادش شده و انگلیس می‌خواهد در ماه اسفند، دادگاه او را برگزار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
اينا كه خيلي دم از آزادي و دموكراسي ميزنن
Germany
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
اینم وضع آزادی بیان در غرب.

غربی ها خیلی وحشت دارن که اسرارشون رو کسی رو کنه چون پر از جنایت و نامردی است.
برای همین اینو دارن شکنجه میدن تا درسی واسه بقیه باشه
آخرین اخبار