افزایش سهم بانوان در حوزه‌های اجتماعی

سهم بانوان مازندرانی در مدیریت دو درصد بود که اکنون به ۵ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسین زادگان استاندار مازندران در یازدهمین جلسه شورای اداری مازندران با بیان اینکه افزایش سهم بانوان همواره مورد توجه دولت است، گفت: سهم بانوان در حوزه‌های مدیریتی مازندران ۲ درصد بود که اکنون به ۵ درصد رسید.

او بر استفاده از بانوان در جایگاه‌های مختلف بر اساس کارآیی آن‌ها تاکید کرد و افزود: تکلیف ما برای سهم بانوان در انتصاب پست‌های مدیریتی ۳۰ درصد است که تا پایان دولت باید به این میزان برسد.
 
استاندار مازندران گفت: یکی از برنامه‌های ما در مازندران افزایش سلامت در جامعه بود که طرح مرخصی بانوان برای تقویت ورزش و افزایش تحرک اجرایی شد.

حسین زادگان با بیان اینکه افزایش کمی و کیفیت سمن‌ها در دستور کار قرار دارد، گفت: برای اولین بار در کشور طرح سمن اجرا شد و حدود ۵۰۱ سمن روستایی به تناسب شرایط و قابلیت‌ها در مازندران شکل گرفت.

استاندار مازندران افزود: اجرای طرح مازندران پاک در اولویت قرار دارد و علت اجرای این طرح مسافر پذیر بودن این استان است.
 

اولویت های توسعه مازندران

استاندار مازندران گفت: آزاد راه تهران شمال در دو سال گذشته تاکنون پیشرفت زیادی داشته و دیگر جاده های مازندران مانند هراز و کندوان نیز نیازمند بهسازی و بازسازی هستند است.

حسین زادگان یکی از اولویت های استان برای توسعه را حل مشکل پسماندها اعلام کرد و گفت: اولین زباله سوز استان به زودی در غرب مازندران راه اندازی می شود.

او گفت: منطقه امیرآباد به علت نزدیکی به فرودگاه و امکانات ریلی قابلیت  اجرای منطقه آزاد را دارد و این مطالبه مهم مردم استان است.

استاندار مازندران گفت: بیش از هفت میلیون تن محصولات کشاورزی در مازندران تولید می شود که نشاندهنده ظرفیتهای فراوان این استان در حوزه کشاورزی، گردشگری، صنعتی و خدماتی است به همین دلیل وجود پایانه های صادراتی در استان برای حمایت از کشاورزان و ارزِآوری بیشتر امری ضروریست.

او یکی دیگر از برنامه های استان را افزایش سطح سلامت استان بیان کرد و افزود : طرح های نیمه تمام ورزشی در استان برای تکمیل، با تامین اعتبار از سرعت خوبی برخوردار شدند.

حسین زادگان تامین اعتبار برای تکمیل طرح ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر را نیز از مسئولان ارشد کشوری خواستار شد.


انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.