ارائه بیش از ۳۶۸ هزار نفرساعت آموزش‌های مهارتی در سکونتگاه‌های غیر رسمی زاهدان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان از ارائه ۳۶۸ هزار و ۱۰۱ نفرساعت آموزش‌های مهارتی به ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی زاهدان در ۱۰ ماهه سالجاری خبر داد.

خداداد اولیایی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: همزمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر در راستای توان افزایی مهارتی ساکنان حاشیه شهر‌های استان ۳۶۸ هزار و ۱۰۱ نفرساعت آموزش‌های مهارتی معادل ۲ هزار و ۴۲۳ نفردوره آموزشی در این مناطق به متقاضیان ارائه شد ه است.

اولیایی افزود: از مجموع ۳۶۸ هزار و ۱۰۱ نفرساعت آموزش‌های مهارتی ۳۵۸ هزار و ۵۰۹ نفرساعت آن برای خانم‌ها و ۹ هزار و ۵۹۲ نفرساعت آن برای آقایان ارائه شده است.

او تصریح کرد: از ۲ هزار و ۴۲۳ نفر دوره آموزشی ک تعداد ۴۵ نفر مرد و‌ی ۲ هزار و ۳۷۸ نفر آن زن بوده اند که این مهم گویای آن است که استقبال بانوان از آموزش‌های مهارتی بیشتر از آقایان بوده است.

اولیایی افزود: رشته‌های ارائه شده در این مناطق بر مبنای ظرفیت منطقه، شناخت سلیقه خریدار و امکانات در دسترس ساکنان آن شامل مانتو دوز، خیاط لباس‌های سنتی بلوچ، تولید کننده خانگی اسانس و عرقیات گیاهی، پرورش جوجه بومی، تمیرکار آبگرمکن‌های دیواری، نصب و سیم کشی تجهیزات مدار‌های الکتریکی ساختمان، تعویض کار روغن خودرو‌های سبک و ... است.

او تصریح کرد: ارائه طرح‌های مهارت آموزی برای ساکنان حاشیه شهر در راستای گسترش آموزش‌های عدالت محوراست و در رشد اقتصادی و تولیدات ملی، افزاش بهره‌وری و تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی در بین ساکنان این مناطق راهگشا باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خاطر نشان کرد: نقش آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی اقشار آسیب پذیربی برکسی پوشیده نیست و آموزش‌های مهارتی در ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی، افزایش تولیدات، افزایش سطح درآمد و تقویت بنیه اقتصادی خانوار‌ها و کاهش نرخ بیکاری نقش موثری دارد.

اولیایی ادامه داد: توانمندسازی اقشار آسیب پذیر از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای درحال انجام است و افزایش مهارت نیروی انسانی ساکن در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی آن‌ها را به سمت درآمد زایی سوق میدهد و از بار هزینه‌های آن بردولت خواهد کاست.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار