نمایشگاه هنر‌های تجسمی «ملکه کشتی ربا» در بوشهر برپا شد

نمایشگاه هنر‌های تجسمی «ملکه کشتی ربا» در نگارخانه سوره حوزه هنری بوشهر برپا شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: این نمایشگاه شامل ۳۶ اثر کارتون و کاریکاتور از ۱۴ هنرمند متعهد و متخصص است که به موضوع توقیف نفتکش ایرانی «گریس ۱» از سوی نیروی دریایی بریتانیا پرداخته است.

امید پارسایی فر ادامه داد: نمایشگاه «ملکه کشتی ربا» با همکاری و مشارکت واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری کشور برگزار شده است.

او با گرامیداشت دهه مبارک فجر افزود: استان بوشهر چهار بار مورد هجوم بریتانیا واقع شده و در هر چهار بار هم مردم سلحشور و مقاومت خیز در برابر این هجوم‌ها مقاومت‌های جدی و تاریخی از خود نشان دادند و شهدای بزرگی، چون شهید احمد خان تنگستانی، شهید رئیسعلی دلواری و بزرگانی مثل خالو حسین دشتی و ... را به صفحات تاریخ این مملکت عرضه کردند.

رئیس حوزه هنری بوشهر با اشاره به هدف برپایی نمایشگاه «ملکه کشتی‌ربا» بیان کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر، استان مقاومت خیزی در برابر بیگانگان به ویژه استعمار بیگانگان بریتانیا بوده؛ این نمایشگاه در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر برگزار شده است.

پارسایی فر در ادامه به دلایل برپایی نمایشگاه «ملکه کشتی‌ربا» اشاره کرد و گفت: وظیفه و رسالت هنر مقاومت تبیین ابعاد تجاوزگری استعمار و استکبار جهانی است که در این نمایشگاه شاهد آن هستیم. از آنجا که نمایشگاه به بهانه دزدی نفتکش ایرانی صورت گرفته ۱۴ نفر از هنرمندان ملی ما آثار خوب و ارزشمندی را در عرصه کارتون و کاریکاتور تولید کردند که استان بوشهر دومین استان در کشور است که بعد از استان تهران و ستاد مرکزی حوزه هنری این توفیق را دارد که این نمایشگاه ارزشمند را با توجه به ظرفیت‌های استانی برگزار کند.

نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «ملکه کشتی ربا» تا ۲۲ بهمن از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه سوره حوزه هنری میزبان علاقمندان هنر و فرهنگ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.