رئیس شورای حل اختلاف استان تهران خبرداد؛

افتتاح شعبات صلح و سازش در زندان‌های استان تهران

مهدوی گفت: ۲۰ بهمن در تمام زندان‌های استان تهران شعبات صلح و سازش افتتاح می‌شود که بستری مناسب برای کمک به زندانیان و مددجویان است.

تهران رتبه اول ارجاعات به شعب صلح و سازش را دارد/ کاهش ورود پرونده‌های قضائی به دادسرا هدف قوه قضائیه استغلامرضا مهدوی رئیس شورای حل اختلاف استان تهران در گفت‌وگو با  خبرنگارحوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بخشنامه رئیس دستگاه قضا، اظهار کرد: از زمانی که بخشنامه رئیس دستگاه قضا ارجاع شد و از شهریور ماه قریب به ۸ هزار فقره پرونده برای صلح و سازش از دادسرا‌ها و محاکم به شورای حل اختلاف ارجاع شد.

او با بیان اینکه این موضوع تا کنون بی‌سابقه بوده است، اظهار کرد: حتی در استان تهران از لحاظ ارجاع پرونده برای ارجاع به شعبات صلح و سازش رتبه اول در کل کشور را دارد.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران ادامه داد: البته ما به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و هنوز اوایل کار است و هرچه بیشتر پرونده‌هایی که در چارچوب بخشنامه هستند و پرونده‌های قابل گذشت به شورای حل اختلاف بی‌آیند خوب است.

مهدوی درباره پرونده‌های شعبه صلح و سازش، گفت: این پرونده‌ها از نوع پرونده‌های حقوقی و مدنی و جرائم قابل گذشت هستند و ما در پی این هستیم تا ارجاعات به این شعبه بیشتر شود.

او تصریح کرد: اصل هدف ریاست قوه قضاییه کاهش ورود پرونده‌ها به محاکم قضایی است و ما می‌خواهیم به این هدف جامه عمل بپوشانیم و پرونده‌هایی که با صلح و سازش به پایان برسد، بیانگر کاهش ورود تعداد پرونده‌ها به محاکم قضایی و دادسرا هستند.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران درباره شعبات صلح و سازش زندان‌ها، بیان کرد: ۲۰ بهمن در تمام زندان‌های استان تهران شعبات صلح و سازش افتتاح می‌شود و این شعبات بستری مناسب برای کمک به زندانیان و مددجویان است.

مهدوی درباره ایجاد شعبات صلح و سازش در سایر استان‌های کشور، گفت: ۱۹ دادسرا در کل استان تهران شعبات صلح و سازش دارند و در راستای بخشنامه صلح و سازش سایر استان‌ها هم مکلف هستند تا شعبات صلح و سازش را در دادسرا‌ها ایجاد کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۶:۳۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
فقط انتقام و قصاص خوبه .
باید اعدام در ملا عام رو احیا کنند تا جرم و جنایت در جامعه کم شود
آخرین اخبار