حساب‌ کاربری ESPN و بسیاری از تیم‌های ورزشی مشهور آمریکایی هک شد

حساب‌های کاربری کمپانی UFC،رسانه ورزشی ESPN و اکثر تیم‌های حضور در لیگ NFL آمریکا در هر سه شبکه اجتماعی فیسبوک، توییتر و اینستاگرام هک شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه‌های اجتماعی معروف مانند توییتر و فیسبوک همواره در معرض حملات هکرها و افراد سودجو هستند و از این رو مسئولیت مدیران این شبکه‌‌های اجتماعی برای بالابردن ضریب امنیتی حساب‌های کاربری بسیار زیاد است. هرچند که بسیاری از هکرها از دستیابی به اطلاعات خصوصی کاربران باز می‌مانند اما بسیاری نیز موفق به دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربارن و حساب کاربری آن‌ها می‌شوند. این موارد که کم هم نیستند، ضعف سیستم‌های امنیتی شبکه‌های اجتماعی بزرگ را نشان می‌دهد، موردی که موجب دلسردی کاربران خواهد شد. اغلب ‌هکرها به سراغ اطلاعات خصوصی افراد مشهور مانند ورزشکاران و هنرمندان می‌روند. این بار نیز تعداد زیادی از ورزشکاران و رسانه‌های ورزشی مشهور در جهان، مورد حمله هکرها در توییتر قرار گرفته‌اند.

طبق بیانیه رسمی صفحه NFL (سازمان فوتبال آمریکایی) در توییتر، حساب کاربری تقریبا نیمی از تیم‌های حاضر در لیگ ملی فوتبال آمریکایی هک شده است. ‌این اتفاق برای حساب‌های کاربری رسانه ورزشی مشهور ESPN نیز رخ داده است. گروه هکری با نام OurMine با هک کردن حساب‌های توییتری تیم‌های مشهور NFL، پیام " OurMineبرگشته‌ است" را در این حساب‌های هک شده منتشر کردند. این اتفاق در روزهای یکشنبه و دوشنبه رخ داد، از روز سه‌شنبه نیز اکانت‌های رسانه ورزشی ESPN هک شد.

حساب‌ کاربری ESPN و بسیاری از تیم‌های ورزشی مشهور آمریکایی هک شد

اما این اتفاق تنها به توییتر ختم نمی‌شود، حساب‌های کاربری رسمی تیم‌های NFL در فیسبوک و اینستاگرام نیز هک شده است. تنها واکنش این شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، قفل کردن اکانت‌های هک شده و بازگرداندن حساب‌های کاربری به حالت معمول است. حساب کاربری گروه OurMine نیز در توییتر به حالت تعلیق درآمد.

حساب‌ کاربری ESPN و بسیاری از تیم‌های ورزشی مشهور آمریکایی هک شد

گروه OurMine در گذشته با هک کردن حساب‌های کاربری مارک زاکربرگ (مدیر فیسبوک)، جک دورسی (مدیرعامل تویتر)، سوندار پیچای (مدیرعامل اجرایی شرکت آلفابت و گوگل) و همچنین شبکه تلویزیونی مشهور HBO، امنیت توییتر و فیسبوک را به سخره گرفته بود. این گرو از سال ۲۰۱۷ فعالیتی نداشت و حال به نظر می‌رسد از این پس اخبار زیادی از OurMine خواهیم شنید. باید دید آیا تیم‌های امنیتی مجرب توییتر، فیسبوک و اینستاگرام از پس این گروه هکری برمی‌آیند یا خیر. با این وضع بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران، تصاویر شخصی خود را که در گفت‌وگو‌های خصوصی ارسال می‌کنند در خطر می‌بینند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ufc ، هک ، توییتر ، espn
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار