رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم پلیس فتا ایلام بیان کرد؛

کلاهبرداری از مغازه داران در پوشش مشتری

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم پلیس فتا ایلام در خصوص کلاهبرداری از مغازه داران و فروشندگان کالا و خدمات در استان ایلام هشدار داد.

کلاهبرداری از مغازه داران در پوشش مشتریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرگرد علی رضا یعقوبی در این خصوص گفت: در یک روش جدید از کلاهبرداری، افراد کلاهبردار به مغازه‌ها مراجعه و تعداد محدودی کالا خریداری و هزینه را پرداخت می‌نمایند. سپس این کلاهبرداران پس از برقراری رابطه دوستی با صاحب مغازه و جلب اعتماد به آن‌ها اعلام می‌کنند که نیاز به وجه نقد دارند و از صاحبه مغازه می‌خواهند مبالغی را از دستگاه کارتخوان مغازه از حساب کلاهبردار کسر و به جای آن وجه نقد تحویل دهد. مغازه داران نیز به فرد کلاهبردار اعتماد کرده و خواسته وی را اجابت می‌کند.

او افزود: بررسی برخی پرونده‌های واصله نشان می‌دهد که افرادی که قبلا از حساب شهروندان کلاهبرداری نموده اند، در واقع با این روش پول را به حساب صاحبان مغازه واریز نموده وبه جای آن وجه نقد دریافت کرده اند و این اقدام باعث می‌شود تا پلیس صاحب مغازه را به عنوان آخرین نفر مصرف کننده وجه شناسایی و به عنوان متهم تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

این کارشناسی انتظامی به شهروندان و مغازه داران توصیه کرد: چنانچه افرادی به عنوان مشتری به مغازه آن‌ها مراجعه و تقاضای وجه نقد نمودند، موضوع را با حساسیت دنبال کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.