استعفای دسته جمعی سران فدراسیون دو و میدانی روسیه

تمامی اعضای کمیته اجرایی فدراسیون دو و میدانی روسیه از سمت خود کناره گیری کردند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در جدیدترین اتفاقات رخ داده در فدراسیون دو و میدانی روسیه (RusAF) کل کمیته اجرایی این سازمان بحران زده استعفا کردند.

اکنون یک گروه کاری به سرپرستی کمیته المپیک روسیه (ROC) رهبری این نهاد را بر عهده خواهد داشت و تلاش می‌کند تا آن را از گذشته‌ی بدنام خود دور کند.
این یکی دیگر از تحولات مهم در دو و میدانی روسیه است که بیش از چهار سال است که به دوپینگ و سرپوش گذاری سازمانی متهم شده است.

دو و میدانی روسیه در نوامبر ۲۰۱۵ از سوی فدراسیون جهانی محروم شد و از آن پس این محرمیت ۱۳ بار تمدید شده است. این سازمان نوامبر سال گذشته هم دچار دردسر شد، زیرا واحد تعیین صلاحیت فدراسیون جهانی دو و میدانی (AIU) دیمیتری شلیختین رئیس پیشین فدراسیون دو و میدانی روسیه و شش مقام دیگر را به دلیل جلوگیری از تحقیقات ضد دوپینگ در مسابقات جهانی پرش ارتفاع درباره دانیل لیسنکو متهم کرد.
ماه گذشته، واحد تعیین صلاحیت فدراسیون جهانی دو و میدانی در گزارشی توصیه کرد که روسیه از مسابقات جهانی اخراج شود. این باعث شد که وزارت ورزش روسیه نیز فدراسیون دو و میدانی این کشوررا به مدت یک ماه به حالت تعلیق درآورد.

استانیسلاو پوزدنیاکف، رئیس کمیته المپیک روسیه، رئیس گروه کاری خواهد بود که ابتدا وظیفه دارد یک کنفرانس فوق العاده را در ۲۸ فوریه برگزار کند، جایی که قرار است رئیس جدیدی برای جایگزینی شلیختین انتخاب شود.

طبق گزارش‌ها، هفت مقام روسی در این کنفرانس فوق العاده این ماه برای جایگزینی شرایختین با هم رقابت خواهند کرد. سباستین کو، رئیس فدراسیون جهانی دو و میدانی، گفت که به وزیر ورزش روسیه هشدار خواهد داد که ورزشکنان کشورش اجازه بازی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را ندارند، مگر آنکه سران ورزش روسیه اتهامات نقض قوانین ضد دوپینگ را قبول کنند. این امر باعث می‌شود که آن‌ها پس از محرومیت از حضور در ریو ۲۰۱۶، از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ هم محروم شوند.


بیشتر بخوانید: واکنش آژانس مبارزه با دوپینگ به محرومیت روسیه


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار