رئیس سازمان نظام روانشناسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هدف وزارت بهداشت باید پیشگیری از اختلالات روانی باشد نه درمان آنها!

حاتمی گفت: هدف اصلی وزارت بهداشت، درمان است و برای سال جاری بودجه اندکی جهت پیشگیری سلامت روان در نظر گرفته شه است.

هدف وزارت بهداشت برای اختلالات روانی باید پیشگیری باشد نه درمان !

محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره به عنوان مرجع اصلی روان‌شناسی و مشاوره در کشور در نظر دارد اختیارات استان‌ها را افزایش دهد، البته لازم بذکر است استانداری باید محیط امنی را جهت استقرار شورای استانی روانشناسی و مشاوره کشور برای کمیسیون تلفیقی فراهم کند.
 
حاتمی با بیان اینکه سلامت روان در کشور متولی واحد ندارد، افزود: هدف اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درمان است و برای سال جاری بودجه اندکی جهت پیشگیری سلامت روان در نظر گرفته است.
بیشتر بخوانید: تعرفه‌های روانشناسی شفاف‌سازی شد/ تلاش برای تخصیص یارانه به اقشار مستضعف نیازمند روانشناسی
او بیان کرد: تاکنون تعرفه روانشناسی و مشاوره و جایگاه ارتقا سلامت به خوبی تعریف نشده است، همچنین اگر ارتقاء سلامت روان را به سه سطح تقسیم کنیم، تشخیص و درمان بیماری روانی در پیشگیری ثانویه قرار دارد. همچنین توانبخشی نیز در سطح سوم است، این در حالیست که متاسفانه سطح اول متولی ندارد و ما با آماده کردن طرحی جهت کاهش اختلالات روانی از ریاست جمهوری خواستاریم با این طرح موافقت کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: روانشناسی ، تعرفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
هرکسی بر ظن خود شد یار من!منظورت اینه بیان پیش ما نرن جای دیگه ...والا با این نرخای بی حساب و کتاب و بدون حق شکایت و ترتیب اثر ندادن شکایت از روانشناس فقط مگه از روی اجبار و بی اطلاعی کسی بره.
آخرین اخبار