ارجاع شدن ۳۶۴ اظهارنامه به اداره استاندارد خرمشهر

رئیس اداره استاندارد خرمشهر گفت: در دی ماه سال جاری ۳۶۴ اظهارنامه گمرکی به اداره استاندارد خرمشهر ارجاع شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،نادر مرادی رئیس اداره استاندارد خرمشهر گفت: در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران به ویژه ماده چهار و تبصره‌های زیر ماده شش، به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالا‌های غیر استاندارد، این اداره بر کلیه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک‌های خرمشهرآبادان و منطقه آزاد اروند را داشته باشند نظارت نموده و تنها در صورت انطباق با استاندارد‌های ملی و یا استاندارد‌های مورد قبول مجوز ورود به کشور برای آن‌ها صادر می‌گردد در غیر این صورت کلیه محموله‌های غیر استاندارد باید مرجوع گردند.

او ادامه داد: در دی ماه سال جاری ۳۶۴ اظهارنامه گمرکی شامل ۲۶ اظهارنامه کالا‌های صادراتی و ۳۳۸ اظهارنامه کالا‌های وارداتی به اداره استاندارد خرمشهر ارجاع گردیده است.

رئیس اداره استاندارد خرمشهر افزود: در این مدت تعداد ۳۱۱ گواهینامه انطباق با استاندارد برای کالا‌های وارداتی و تعداد ۱۹ گواهینامه برای کالا‌های صادراتی می‌باشند.

لازم به ذکر است که یک اظهارنامه کالای سشوار مسافرتی وارداتی با نام تجارتی WBRHUA به تعداد شش کارتن و به ارزش ۳ هزار و ۲۴۰ دلار به دلیل عدم رعایت مقررات سازمان ملی استاندارد در خصوص تاریخ تولید کالا مرجوع گردید.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.