ساجدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

سفر جوزپ بورل به ایران، آخرین تلاش های اروپا برای حفظ برجام

کارشناس مسائل بین الملل گفت: سفر نماینده اتحادیه اروپا به ایران آخرین تلاش‌های اروپا برای حفظ برجام خواهد بود.

سفر جوزپ بورل به ایران، آخرین تلاش های اروپا برای حفظ برجاممحمد ساجدی کارشناس مسائل بین الملل  در گفت و گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر جوزپ بورل مسئول هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران گفت: به عقیده من سفر بورل به ایران در راستای آخرین تلاش های اروپا برای حفظ برجام انجام می شود.

او افزود: به عقیده من برجام تقریبا مرده و جنازه ای بی خاصیت است، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم قصد دارد که با سفر به ایران آخرین ترفند ها را به کار ببرد تا تهران از برجام خارج نشود؛ این درحالی است که  آخرین ترفند ایران خروج از NPT خواهد بود که اگر درصورت انجام،به نظرمی رسد که  روابط جمهوری اسلامی با اتحادیه اروپا به طور کامل قطع شود.

ساجدی با بیان اینکه جوزپ بورل به دنبال راه گریزی است تا ایران را در برجام نگه دارد، اظهار کرد: در مجموع من بعید می دانم که کاری از دست مسئول هماهنگ کننده سیاست خارجی اروپا بر بیاید؛ سوئیسی ها دالانی دو میلیارد دلاری را برای دارو باز کرده اند ولی اروپایی ها با توجه به ماجرای برگزیت بعید است که این سفر بتواند نتایج مهمی را در بر داشته باشد.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان با اشاره به مهم ترین موضوعات سفر جوزپ بورل، تصریح کرد: احتمالا ایران مانند گذشته از انفعال اروپا مقابل برجام و ناتوانی اش در برابر آمریکا خواهد گفت و نماینده اتحادیه اروپا هم مواضع همیشگی را اتخاذ می کند؛ در مجموع بعید خواهد بود که این سفر نتیجه ای در بر داشته باشد.


بیشتر بخوانید: خروج ایران از NPT و برجام، مهمترین موضوعات سفر جوزپ بورل به تهران


جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز برای نخستین بار به تهران سفر خواهد کرد؛ گمانه زنی های زیادی در رابطه با ابعاد این سفر وجود دارد اما به عقیده کارشناسان مهم ترین موضوعاتی که مطرح خواهد شد، بحث خروج ایران از NPT و برجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار