رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی سیب شب عید کشور را تامین می کند

در حال حاضر ۴۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان انبار شده است که براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، سیب شب عید کشور از استان آذربایجان غربی تامین می‌شود.

آذربایجان غربی سیب شب عید کشور را تامین می کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی امروز چهاردهم بهمن ماه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰۰ هزار تن سیب در سردخانه های استان انبار شده است که براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، سیب شب عید کشور از استان آذربایجان غربی تامین می شود.
 
او ادامه داد: تا اول آبان ماه ۷۵۰ هزار تن در سردخانه‌های استان انبار شده بود که بعد از امضای توافق نامه با منطقه اوراسیا در حال حاضر روزانه دو هزار و پانصد تا سه هزار تن به پنج کشور اوراسیایی و همچنین کشورهای سوریه، افغانستان و عراق  سیب صادر می‌شود.
 
جلیلی به افتتاح چندین طرح کشاورزی در آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و گفت: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در استان آذربایجان غربی ۵۲۶ طرح در حوزه کشاورزی به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی اضافه کرد: این طرح‌ها با یک‌هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال هزینه در بخش‌های شیلات، دامپزشکی، تولیدات دامی، صنایع تبدیلی و منابع طبیعی با ظرفیت اشتغال یک هزار و ۲۵۱ نفر به بهره برداری می‌رسند.

جلیلی به دامداران استان، واردات گاو‌های سیمینتال به استان آذربایجان غربی را نیز نوید داد و اظهار کرد: با هدف کمک به تولید دام مولد در استان در سال جاری با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اشتغال روستایی و عشایری و همچنین صندوق توسعه کشاورزی استان، ۵۵۷ راس گاو مولد سیمینتال وارد استان شده است.
 
او ادامه داد: این دام ها بین دامداران استان توزیع شده است و در تلاش هستیم تا اسپرم منجمد گاو سیمینتال از آنها تهیه و بین دامداران توزیع شود.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.