کارگروه ملی کاهش آلایندگی در عسلویه در انتظار تصویب دولت

استاندار بوشهر گفت: جلسات مقدماتی برای تشکیل کارگروه ملی کاهش آلایندگی عسلویه تشکیل شده و امیدوارم هر چه زودتر در هیات دولت تصویب شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر امروز به مناسبت دهه فجر در جمع خبرنگاران بیان کرد: در دهه فجر ۶۷۱ طرح با ۸۵۶ میلیارد تومان اعتبار در استان بوشهر افتتاح می‌شود.

او با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۸۳ طرح عمرانی به همین مناسبت افزود: اجرای این طرح‌ها با اعتبار ۳۴۷ میلیارد تومان در شهر‌ها و روستا‌های استان آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود به کارهای صورت گرفته در زمینه تامین آب آشامیدنی اشاره کرد و یکی از این کارها را نوسازی و اصلاح بخش زیادی از شبکه‌ها و خطوط انتقال آب استان با همکاری پنج استان دانست.

گراوند با اشاره به نوسازی بیش از ۶۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی استان گفت: برای نمونه شهر دالکی ۶۵ درصد هدر رفت آب داشت که با نوسازی شبکه این مشکل حل شد.

او همچنین به اختصاص بیش از میلیارد تومان اعتبار برای اجرای شبکه فاضلاب در بافت قدیم بوشهر اشاره کرد و افزود: این طرح رو به پایان است.

استاندار بوشهر، سد خاییز، دالکی و باغان را از جمله سدهای در دست ساخت عنوان کرد که روند اجرایی آن‌ها بسیار مطلوب است و بخشی از این سد‌ها امسال و سال آینده آبگیری می‌شود.

گراوند به شهرک شیلاتی رود شور هم اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح برقرسانی، فاز نخست این شهرک که نقش مهمی در تولید، اشتغال و صادرات دارد سال آینده افتتاح می‌شود.

او به اجرای طرح‌های گردشگری هم پرداخت و بیان کرد: در حوزه گردشگری برنامه‌هایی تدوین شده تا از ظرفیت دریا در این عرصه بیشتر استفاده شود.

استاندار بوشهر درباره کارگروه ملی کاهش آلایندگی در عسلویه نیز گفت: جلسات مقدماتی تشکیل شده، کارشناسی‌ها هم صورت گرفته، و امیدوارم هر چه زودتر در هیات دولت به تصویب برسد.

گراوند با گرامیداشت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: امید است مردم همیشه در صحنه استان بوشهر با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بار دیگر دشمنان را از توطئه‌افکنی ناامید کنند.

او، درخصوص بازداشتی‌های شهرداری بوشهر نیز عنوان کرد: این پرونده، در دستگاه قضاء در حال رسیدگی است و امیدواریم هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

استاندار بوشهر درباره مسائل مربوط به استیضاح شهردار آبپخش دشتستان و اختلافات میان شهرداری و شورای این شهر هم گفت: قانونگذار موارد مربوط به استیضاح و سوال از شهردار را تعریف کرده است و شورا نیز باید همین مسیر را طی کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.