تالاب یخ زده کانی برازان دانه پاشی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: به دلیل سرما و یخبندان در این شهرستان با همکاری جوامع محلی و دوستداران محیط زیست حاشیه تالاب کانی برازان دانه پاشی شد.

سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با توجه به یخ بستن تالاب کانی برازان در چند روز اخیر و احتمال گرسنه ماندن و تلف شدن پرندگان مهاجر و بومی اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با همکاری تشکل‌های زیست محیطی و جمعی از کوهنوردان و دوستداران محیط زیست اقدام به دانه پاشی در این تالاب کرد.

او اضافه کرد: دانه پاشی و پخش مواد غذایی برای پرندگان و سایر حیوانات وحشی در روز‌های برفی و سرد فصل زمستان می‌تواند تاثیر بسیار مهمی در حفظ و کمک به حیات وحش و مهاجرت نکردن پرندگان بومی به دیگر مناطق داشته باشد.

تالاب بین المللی کانی برازان با وسعت ۹۲۷ هکتاری در ۳۰ کیلومتری شمال مهاباد واقع شده و به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده است.

شهرستان مهاباد با داشتن دو تالاب بین المللی کانی برازان و قوپی باباعلی و تالاب‌های فصلی حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق همه ساله در فصول بهار و پاییز پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر است.

مهاباد با ۲۱۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.