در بحبوحه مبارزه با کرونا، آنفلوآنزای پرندگان هم گریبانگیر چین شد

در حالی که تلفات ویروس کرونا در چین به ۳۰۴ کشته افزایش یافته، مقام‌های چینی خبر دادند شیوع آنفلوآنزای پرندگان در استان «هونان» به تلف شدن ۴۵۰۰ مرغ انجامیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی، در حالی که چین با ویروس کرونا و پیامد‌های جهانی آن دست و پنجه نرم می‌کند، شیوع آنفلوآنزا پرندگان یا مرغی به بحران در این کشور دامن زده است.

وزارت کشاورزی چین روز شنبه اعلام کرد که شیوع این بیماری در مزرعه‌ای در نزدیکی شهر «شائویانگ»، در استان مرکزی هونان چین رخ داده است و ۴۵۰۰ مرغ از ۷۸۰۰ مورد بر اثر ابتلا به این بیماری تلف شده اند. مقامات محلی نزدیک به ۲۰۰۰۰  پرنده را جمع آوری کرده اند تا بتوانند از شیوع بیماری جلوگیری کنند.

ویروس آنفلوآنزای مرغی که باعث ایجاد بیماری شدید تنفسی در پرندگان می‌شود به انسان نیز قابل انتقال است. هنوز موردی از ابتلا به انسان گزارش نشده است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) گزارش داده که بیش از ۳۵۰ نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند. نخستین بار در اواخر دهه ۱۹۹۰ این ویروس در هنگ کنگ شناسایی شد و سپس به انسان‌ها نیز سرایت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار