رقابت بیش از ۱۷۰۰ قرآن‌آموز در خراسان‌شمالی

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: بیش از هزار و ۷۰۰ قرآن‌آموز در ۹ حوزه امتحانی استان به رقابت پرداختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی‌اصغر نودهی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت : از تعداد هزار و ۷۲۵ نفر، ۷۸۴ نفر در بجنورد، ۱۸۹ نفر در اسفراین و بام، ۱۸۷ نفر در شیروان، ۲۰۰ نفر در مانه و سلمقان، ۱۵۴ نفر در فاروج و خرق، ۱۰۰ نفر در جاجرم، ۵۷ نفر در گرمه و ۵۴ نفر در راز و جرگلان در این دوره از آزمون شرکت کردند.

او افزود: قرآن‌آموزان خراسان شمالی یازدهم بهمن ماه در دو مرحله و مجموعا ۱۳ رشته قرآنی در حوزه حفظ، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت (ع) آزمون دادند.

نودهی تصریح کرد: آزمون الکترونیکی هجدهمین دوره آموزن قرآن وعترت استان در دی ماه سال جاری با حضور فعالان قرآنی برگزار شد.

نودهی هدف از برگزاری این آزمون را سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی استان، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم در جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگیری معارف قرآنی، راهبری آموزش‌های قرآن‌وعترت، شناسایی و معرفی نخبگان و استعداد‌های درخشان قرآنی و بروزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی استان در رشته‌های مختلف آموزش قرآن برشمرد.

او بیان کرد: به نفرات برگزیده هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن‌وعترت گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.