بازدید از موزه تاریخ طبیعی اردبیل در ایام دهه فجر رایگان خواهد بود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: بازدید از موزه تاریخ طبیعی اردبیل به مناسبت دهه فجر برای تمامی اقشار رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: موزه تاریخ طبیعی اردبیل محیطی آموزشی و علمی است که خانواده‌ها می‌توانند با فرزندان خود و مدارس همراه با دانش‌آموزان و معلمان در این محیط حضور یافته و از حیات وحش موجود در این موزه بازدید کنند.

او ادامه داد: در این موزه انواع گونه‌های جانوری مانند خرس، شیر ایرانی، گراز وحشی، گوزن زرد ایرانی، قوچ و میش ارمنی، گرگ و انواع پستانداران، دوزیستان و خزندگان وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: در موزه تاریخ طبیعی استان اردبیل نمونه‌های تاکسیدرمی شده حیات وحش شامل ۱۷ گونه پستاندار، ۸۵ گونه پرنده، ۱۲ گونه خزنده و دوزیست، ۲۰ گونه ماهی، ۱۵ نمونه فسیل بی مهرگان، ۱۰ نمونه فسیل مهره داران، ۱۳۵ نمونه سنگ و کانی و ۱۲ نمونه تابلو حشرات در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

شهند با اشاره به رایگان شدن بازدید موزه تاریخ طبیعی استان در مناسبت‌های مختلف افزود: کارشناسان حفاظت محیط زیست با حضور در میان بازدیدکنندگان به معرفی گونه‌ها و بخش‌های مختلف موزه از جمله محل‌های نمایش زیست بوم‌های تالابی، دشتی و کوهستانی می‌پردازند.

او همچنین اظهار کرد: در این بازدید اطلاعاتی در خصوص حیات وحش استان، مناطق تحت مدیریت، گونه‌های جانوری در معرض انقراض در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده شده و به سوالات متعدد بازدیدکنندگان در زمینه‌های مختلف پاسخ لازم ارائه می‌شود.

شایان ذکر است بازدید رایگان از موزه از تاریخ ۱۲ لغایت ۲۱ بهمن ماه در روز‌های غیرتعطیل و ساعات اداری امکان پذیر است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.