رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید با تقویت حس همدلی و افزایش همگرایی به دنبال راه منطقی برای مشکلات حوضه زاینده رود و تالاب گاوخونی بود.

مشکلات تالاب گاوخونی حل شدنی است؟به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، کوروش محمدی رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: از سال گذشته به دلیل مهم بودن حوضه زاینده رود در شهر اصفهان کارگروه ویژه و تخصصی آب در شورای شهر شکل گرفت و نگاه به حوضه زاینده رود و تالاب گاوخونی باید علمی و کارشناسانه باشد.

او افزود: مسائل مربوط به حوضه زاینده رود فرابخشی است و باید با تقویت حس همدلی و افزایش همگرایی به دنبال راه منطقی برای مشکلات حوضه زاینده رود و تالاب گاوخونی بود.

محمدی بیان داشت: در مدیریت شهری همواره سعی شده در تعاملات فرهنگی و اجتماعی و با تاکید بر جاری بودن همیشگی زاینده رود و انسجام بخشی و به دور از تشدد افکار به حوضه زاینده رود پرداخته شود.

او با مردود دانستن عوام فریبی و منفعت جویی عده‌ای در سیاست گذاری حوضه زاینده رود اظهار داشت: هر تصمیم اشتباه در این حوضه می‌تواند نسل‌های آینده را هم تحت تاثیر قرار دهد، زاینده رود را باید به دور از نگاه سیاسی و جناحی و با توجه به منفعت مردمی که تاریخ و هویت و زندگیشان به این رود وابسته است تعریف کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اسناد به دست آمده از حوضه زاینده رود نشان می‌دهد که از دوران پیش از اسلام و سلاجقه تا صفویه که به طور مستند در طومار شیخ بهایی توزیع آب و میزان حقابه مشخص شد همواره حوضه زاینده رود مدیریت شده است و امروز هم می‌توان با مدیریت صحیح به مسائل آن پایان داد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار