شمارش ۲۳ هزار قطعه پرنده در زیستگاه‌های مهاباد

در قالب طرح سرشماری زمستانه پرندگان، بیش از ۲۳ هزار قطعه پرنده در زیستگاه‌ها و منابع آبی این شهرستان شمارش شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  معاون اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: بیشترین فراوانی پرندگان سرشماری شده مربوط به گونه خودکا با بیش از ۱۵ هزار قطعه، اردک سرسبز با سه هزار قطعه، کاکایی ارمنی و سرسیاه با ۲ هزار قطعه، چنگر با یکهزار و ۵۰۰ قطعه و اردک سرحنایی با یک‌هزار قطعه است. 

رزاق حسن‌پور اضافه کرد: بیش‌از ۴۰ گونه پرنده آبزی و کنارآبزی مختلف از جمله عقاب تالابی، فیلوش، اردک نوک‌پهن، قوی فریادکش، غاز خاکستری، لک‌لک، چنگر نوک‌سرخ، خروس‌کولی دم‌سفید، اردک ارده‌ای و سایر گونه‌ها شمارش شد.

وی افزود: این سرشماری در تالاب‌های بین‌المللی کانی‌برازان و قوپی‌باباعلی، سد انحرافی «یوسف‌کند»، دریاچه مخزن سد مهاباد و تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه در حوزه این شهرستان شامل تالاب‌های گروس، داشخانه و قوپی‌قازان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار قطعه پرنده در تالاب بین‌المللی کانی‌برازان مهاباد شمارش شد، افزود: به دلیل بارش برف و یخ‌زدگی منابع آبی این شهرستان در موقع این سرشماری، بسیاری از پرندگان مهاجر به مناطق جنوبی کوچ کرده بودند.

پارسال در قالب طرح سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر در تالاب‌های این شهرستان، ۵۰ هزار بال از ۳۹ گونه انواع پرنده ثبت و مشاهده شد.

انتهای پیام/ه

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.