ممنوع بودن تبلیغات کاندیدا‌ها در اماکن عمومی و تالار‌ها

دادستان قوچان گفت: برگزاری هر نوع تجمع و میتینگ انتخاباتی از سوی نامزد‌ها ممنوع است.

ممنوع بودن تبلیغات کاندیدا‌ها در اماکن عمومی و تالار‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین ولیدخت دادستان قوچان گفت: برگزاری هر نوع تجمع و میتینگ انتخاباتی از سوی نامزد‌ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان گفت: برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی تحت عنوان همایش‌های همدلی، نشست با طوایف گوناگون در فضا‌های باز، سالن ها و تالار‌های عروسی تا یک هفته قبل از برگزاری انتخابات ممنوع و پیگرد قانونی دارد که در صورت تخلف پلمب می‌شود.

او با تاکید بر رعایت قانون در برگزاری  انتخابات  تصریح کرد: نامزد‌های احتمالی انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی باید با تمکین به قانون، از هرگونه تخلف و تبلیغات زودهنگام پرهیز کنند و تبلیغات را تنها در موعد قانونی که اعلام می‌شود انجام دهند.

ولیدخت هم با اشاره به اهمیت فضای مجازی در انتخابات گفت: متاسفانه در برخی از مواقع شاهد هستیم که بعضی از افراد اقدام به نشر اکاذیب، هتک حرمت، توهین و اهانت و تخریب برخی از کاندیدای انتخاباتی می‌کنند، لذا دستگاه قضایی نسبت به این موضوع به شدت حساس است و کسی حق ندارد فضا را ملتهب و ناامن کند بلکه باید از ظرفیت فضای مجازی در برگزاری  انتخابات  پرشور و سالم به نحو مطلوب استفاده کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان با یادآوری اینکه برای مدیر یکی از کانال‌های تلگرامی نیز به دلیل توهین به رئیس‌جمهور تشکیل پرونده شده است، افزود: بر اساس ماده ۶۵ قانون مکرر انتظار میرود ضابطین قضایی با جرایم مشهود همچون نوشتن و یا اظهار مطالب خلاف واقع، دروغگویی، به ویژه در فضای مجازی با اقدامات اولیه احضار کنند و پرونده این مدیر متخلف به شهرستان فاروج ارسال و از طریق دادسرای فاروج مورد رسیدگی خواهد شد.

 

انتهای پیام//ح.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.