رنگرز: یزدانی تا ۶ هفته دیگر می‌تواند کشتی بگیرد / ملی پوشان در مسابقات ایتالیا عملکرد خوبی داشتند

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: به گفته پزشک تیم ملی حسن یزدانی تا ۶ هفته دیگر می‌تواند به میادین باز گردد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی در حاشیه مراسم خاکسپاری و تشییع شهید گمنام در مجموعه خانه کشتی آزادی تهران درباره آخرین وضعیت تیم ملی کشتی کشورمان اظهار داشت: چند روز پیش ما رقابت‌های جام جهان پهلوان تختی را در ۲ رشته فرنگی و آزاد برگزار کردیم و افراد منتخب این مسابقات به اردوی تیم ملی دعوت شدند. تیم ملی کشتی آزاد کشورمان اردوی خود را از ۲ بهمن ماه آغاز کرده و همچنین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان هم قرار است از ۱۰ بهمن ماه آغاز شود.


بیشتر بخوانید: پروین: قهرمانان واقعی شهدا هستند


رقابت‌های هندوستان می‌تواند محک جدی برای تیم ملی باشد

او افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته شده، قرار است بعد از پایان ۲ اردو تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان جهت شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا راهی کشور هندوستان شوند و می‌توان گفت که حضور در این مسابقات، یک محک جدی برای تیم ملی کشتی کشورمان خواهد بود. همچنین بعد از پایان این رقابت‌های هندوستان، اردو‌های تیم ملی برای کسب سهیمه المپیک توکیو در رشته‌های فرنگی و آزاد همچنان ادامه خواهد داشت و امیدوارم دلاور مردان کشتی کشورمان در مسابقات انتخابی المپیک که ابتدا قرار است فروردین ماه در چین، و بعد از آن اردیشهت ماه در کشور صوفیه بلغارستان برگزار می‌شود، بتوانند حداکثر سهمیه باقی مانده المپیک را کسب کنند.

رنگرز درباره جلسه روز گذشته علیرضا دبیر با رئیس شورای شهر تهران راجع به تغییر نام خیابان جهان پهلوان تختی بیان داشت: این مطالبه‌ای است که علاقه‌مندان به کشتی و خانواده بزرگ کشتی از شهرداری و شورای شهر تهران دارند و فدراسیون کشتی به عنوان متولی ورزش اول کشور به صورت جدی به دنبال این مطالبه است. تقاضای ما از منتخبین مردم در شورای شهر تهران این است که با توجه به مصوبه فرمانداری شهر تهران، یک تصمیم جدی در این قضیه گرفته شود. به هر حال ما الان در خیابان‌های تهران نام‌های مختلفی داریم و تقاضای ما هم این است که چون جهان پهلوان تختی یک چهره ملی و شناخته شده در بین جوانان است، تقاضا داریم که این مطالبه را به صورت خاصی ببینند و امیدوارم عزیزان ما در شورای شهر تهران در نظرات خود تجدید نظر کرده و این رویه را تغییر دهند.

یزدانی تا ۶ هفته دیگر می‌تواند به تشک کشتی باز گردد

سخنگوی فدراسیون کشتی همچنین درباره بازگشت حسن یزدانی به تمرینات تیم ملی هم عنوان کرد: همان طور که گفتم اردوی تیم ملی در خوابگاه نصرت در مجموعه ورزشی انقلاب در حال برگزاری است و ملی پوشان هم در حال حاضر پیگیر تمرینات خود هستند. حسن یزدانی هم به صورت جدی دنبال درمان مصدومیتش است و خدا را شکر روند درمانی او تا این جای کار بسیار خوب و رضایت بخش بوده است. جا دارد از دکتر نوروزی فیزیوتراپ خوبمان که در این مدت زحمات زیادی کشید کمال تشکر را داشته باشم. به گفته پزشک تیم ملی یزدانی پس از ۶ هفته می‌تواند تمرینات خود را بر روی تشک آغاز کند. او هنوز فعلاً درگیر آمادهسازی بدنی است و همان طور که گفتم خیلی جدی به دنبال این است که زود به میادین تشک کشتی برگردد.


بیشتر بخوانید: بنا: شهید صدر زاده خودش کشتی گیر بوده است / منش پهلوانی او من را شیفته خودش کرد


رنگز درباره درخشش ۲ ملی پوش کشتی کشورمان محمد حسین محمدیان و امیرحسین زارع در رقابت‌های ایتالیا گفت: در مسابقات قهرمانی ایتالیا، محمد حسین محمدیان و امیرحسین زارع ۲ ملی پوش قهرمان کشورمان موفق شدند بی نظیر کار کنند و به اعتقاد من آن چیزی که کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، غلامرضا محمدی (سرمربی تیم میل کشتی آزاد) و محسن کاوه (مدیر تیم‌های ملی) از آن مسابقات می‌خواستند، موفق شدند ارزیابی دقیقی داشته باشند.

او افزود: مطمئن باشید هر اندازه ما در اوزان‌های مختلف کشتی کشورمان با حجم ترافیک رو به رو باشیم، قطعا یک نکته روشن و مثبتی خواهد بود و امیدورام که ترافیک در اوزان‌های سنگین وزن ما بتواند به کیفیت بازی‌ها در رقابت‌های المپیک کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار