تاهل، دلیل اخراج کارگران بینالود/ مسئولان پاسخگو نیستند

بیست نفر از کارگران شرکت خدماتی توسعه گستر بینالود به دلیل متاهل بودن از کار اخراج شدند.

تاهل، دلیل اخراج کارگران بینالود/ مسئولان پاسخگو نیستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  در تماسی از طرف کارگران اخراجی شرکت خدماتی  توسعه گستر بینالود  از پیمانکاران شرکت آهو دشت غزال  متوجه شدیم بیست نفر از کارگران شرکت    به دلیل تاهل اخراج شدند.

 دلخوش مدیر روابط عمومی شرکت رجا مشهد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: شرکت توسعه گستر بینالود یک شرکت پیمانکار خصوصی است و به ما مربوط نمی‌شود و شرکت رجا مشهد پیمانکاری به این نام ندارد.

او تصریح کرد: قرارداد شرکت توسعه گستر بینالود با آهو دشت غزال خاتمه یافته است بنابراین اگر کارگری اخراج شود توسط توسعه گستر بینالود اخراج شده  و به لحاظ حقوقی ما حق دخالت در امور  این شرکت و یا امور دیگر شرکت‌های خصوصی  و پیمانکاران را نداریم.

روابط عمومی شرکت رجا مشهد در خصوص این موضوع گفت :شرکت توسعه گستر بینالود که پیمانکار قبلی بوده بعد از اتمام کار خود باید ضمن گرفتن بیمه بیکاری برای کارگران ، آنها را به تامین اجتماعی ارجاع می داد و شرکت جدید نیز هیچ گونه مسئولیتی در قبال کارگران شرکت قبلی ندارد.

محمد فرجی یکی از کارگران اخراجی این شرکت  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  گفت: کارفرما ضمن اخراج ما کارگرانی که متاهل بودیم ، عنوان کرده که تنها با کارگر مجرد قرارداد می بندیم.

او تصریح کرد: وقتی دلیل این اخراج در زمستان آن هم ویژه متاهلین را جویا شدیم به ما گفت، کارگر مجرد حق اولاد نمی‌گیرد.
 
این کارگر اخراجی گفت :ماهمچنان بلا تکلیف هستیم ومسئولان  جواب روشنی در این مورد به ما نمی‌دهند.

اما این سوال همچنان بی پاسخ ماند تکلیف بیکاری کارگران متاهل چیست و چه کسی باید پاسخگو باشد؟


انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
حقوقا باید افزایش پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۲۰:۱۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
آقا به نظر من دولت خودش باید تمام کارهارو دست بگیره چون همه رو داده بخش خصوصی و پیمانکار اونا هم بعد سود بردن خودشون میرن کنار فقط قشر کارگر میمونه دست خالی یا تا جایی که جا دارن از حق وحقوقشان میزنن یا اخراج مثل این بنده خداها اصلا هم فکر کارگر نیستن که تو این زمستونی و دم عید اون بنده خدا کارگر چطور میتونه زندگیش رو بچرخونه اصلا چطور بره خونه بگه اخراج کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
این همه رهبری توصیه به فرزند آوری میکنن اونییم که داره اینجوری اسیر یعنی هیچ نهاد نظارتی نیست تا کی قشر کارگر باید جور بی وجدانی کارفرما و بخوره تاکی مظلومیت
Germany
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
زن نگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۱۲:۲۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
خدای من آخه فکر خانواده هاشون رو نکردند ؟ وجدان خوب چیزیه!!
آخرین اخبار