راه اندازی نخستین اقامتگاه موقت متهمان در سیرجان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان گفت: اقامتگاه موقت متهمان در سیرجان راه اندازی می‌شود.

راه اندازی نخستین اقامتگاه موقت متهمان در سیرجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محسن نیک ورز، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان گفت:در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و دستور العمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی، ابلاغی از سوی قوه قضائیه و آئین نامه حفظ حقوق شهروندی این اقامتگاه‌ها برای نخستین بار در در استان کرمان و شهر سیرجان راه اندازی شده اند.

او افزود:در این طرح متهمان تحت قرار کفالت و یا وثیقه در جرائم خرد و سبک که به دلیل عجز از تودیع وثیقه بایستی به زندان وارد شوند دیگر در ابتدای امر وارد زندان نمی‌شوند و به این اقامتگاه‌ها معرفی می‌شوند.

نیک ورز تصریح کرد:متهمان در یک مهلت ۱۴ روزه فرصت خواهند داشت نسبت به تامین و تودیع وثیقه اقدام و از ورود خود به زندان جلوگیری کنند.

دادستان سیرجان بیان داشت:یکی از مهمترین مزایای اجرای این طرح در کنار کاهش جمعیت زندان‌ها این است که افراد معرفی شده به این اقامتگاه‌ها انگشت نگاری نمی‌شوند و برچسب زندانی روی این افراد نمی‌خورد و از لحاظ اجتماعی در آینده دچار مشکل نخواهند شد.

نیک ورز تصریح کرد:محیط این اقامتگاه‌ها متفاوت از زندان است و خانواده متهمان می‌توانند با این افراد به راحتی ملاقات کنند و مقدمات آزادی آنان را فراهم کنند.

دادستان سیرجان گفت:پس از دستور ریاست کل دادگستری استان کرمان، تلاش برای راه اندازی این اقامتگاه آغاز شد و ظرف کمتر از یک ماه با تخصیص یک مکان مناسب و تجهیز آن، از اول بهمن این اقامتگاه راه اندازی و متهمان در آن پذیرش می‌شوند.

این اقامتگاه با همکاری و تلاش مسئولان قضائی شهرستان سیرجان و اداره کل زندان‌ها صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار