خاطره‌ زیبای رهبر انقلاب از کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

خاطره رهبر معظم انقلاب از کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان در دوران تبعید را می‌خوانید که در کتاب "خون دلی که لعل شد" نقل شده است.

خاطره‌ زیبای رهبرانقلاب از کمک به سیل‌زدگان سیستان در دوران تبعید

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با سیل اخیر در سیستان و بلوچستان بخشی از خاطره‌  زیبای رهبر معظم انقلاب اسلامی از کمک به سیل‌زدگان سیستان در دوران تبعید از کتاب «خون دلی که لعل شد» در فضای مجازی منتشر شده که  با استقبال گسترده کاربران فضای مجازی همراه شده است.

رهبر انقلاب اسلامی در زمان حکومت پهلوی مدتی را در استان سیستان و بلوچستان تبعید بودند که در همان موقع سیل بزرگی شهر زاهدان را فرا گرفت. در بخشی از خاطرات ایشان آمده است:

«صبح روز بعد از سیل ایرانشهر به اتفاق آقای رحیمی و آقای راشد به بیرون شهر رفتیم...ناگهان به ذهنم رسید که مردم شهر از دیروز ظهر تا کنون غذایی نخورده‌اند و گرسنه‌اند...به اداره پست رفتم و به آقای کفعمی در زاهدان تلفن زدم و گفتم: ما به نان و خرما و اگر بشود، پنیر نیز هر چه زودتر و به هر اندازه که بتوانید، نیاز داریم...چند بار با صدای بلند تکرار کردم: به همه بگویید من با بی صبری منتظر نان و خرمایم.

وقتی گوشی تلفن را گذاشتم دیدم پشت سر من با شگفتی به التماس و اهتمام شدشد من گوش می‌دادند و با حالت ستایش و تعجب به یکدیگر نگاه می‌کردند...به مسجد آل‌الرسول رفتم تا آنجا را آماده کنم که مرکز امدادرسانی باشد...دو سه ساعت بیشتر طول نکشید که یک کامیون بزرگ پر از نان و خرما و هندوانه و پنیر رسید. بلندگوی مسجد را با تلاوت قرآن باز کردیم و بعد اعلام کردیم که مسجد آل‌الرسول مرکز کمک به مردم و رساندن غذا برای نجات مردم است.

به برادرانم گفتم: به هرکس که می‌آید غذا بدهید؛ اگر گفت کم است، بیشتر بدهید؛ اگر دوباره هم آمد، به او بدهبد و نگویید قبلا گرفته‌ای. باید بدین وسیله نگذاریم مردم حریص شوند...و این چنین ما کار امدادرسانی را آغاز کردیم».

منبع: کتاب خون دلی که لعل شد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار