نظارت سازمان متبوع بر خرید و فروش فیش حج در سامانه تشرف

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: سازمان متبوع بر خرید و فروش فیش حج در سامانه تشرف نظارت دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناصر حویزاوی مدیرکل حج و زیارت خوزستان با بیان اینکه خرید و فروش فیش حج تمتع و عمره مفرده در سامانه «تشرف» سازمان حج و زیارت امکانپذیر است، گفت: سازمان متبوع بر نحوه خرید و فروش فیش از طریق سامانه تشرف نظارت می‌کند.

او افزود: متقاضی خرید و فروش فیش حج تمتع و عمره مفرده با ورود به سامانه تشرف می‌توانند فیش موردنظر را بدون واسطه خریداری کنند.

حویزاوی، کوتاه کردن دست واسطه‌ها و دلالان را هدف راه‌اندازی سامانه تشرف عنوان کرد و بیان داشت: با این حال هنوز دلالان در خرید و فروش فیش حج تمتع و عمره حضوری پررنگ دارند و به نوعی از ناآگاهی مردم سوءاستفاده می‌کنند.

مدیر عملیات مدینه سازمان حج و زیارت اظهار کرد: هنوز ۱.۲ میلیون متقاضی ثبت نام شده حج تمتع در انتظار تشرف به خانه خدا هستند، بنابراین تعدادی از متقاضیان به دلایل مختلف مایل به فروش فیش ثبت نام هستند.

به گفته این مقام مسئول، در خوزستان فیش حج تمتع برای سال ۱۳۹۹ بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون ریال خرید و فروش می‌شود.

پیش ثبت نام ۷ هزار خوزستانی متقاضی حج تمتع ۱۳۹۹

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: تا پایان دی ماه امسال حدود ۷ هزار خوزستانی برای تشرف به حرم امن الهی مرحله پیش ثبت نام را انجام داده‌اند.

ناصر حویزاوی بیان داشت: از این تعداد حدود ۴ هزار زائر به خانه وحی در تیرماه سال آینده مشرف می‌شوند.

او ادامه داد: سهمیه حجاج خوزستانی بر اساس تاریخ فیش و پیش ثبت نام در سامانه حج و زیارت است.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان با بیان اینکه کار‌های مقدماتی عملیات حج سال آینده از اسفندماه امسال با ثبت نام حجاج در کاروان‌ها، آموزش و معاینات پزشکی آغاز می‌شود، تصریح کرد هزینه‌های حج تمتع سال آینده احتمالا" تا ۱۰ روز آینده مشخص خواهد شد.

عزیمت عمره گزاران کشور منوط به توافق مسئولان حج ۲ کشور

ناصر حویزاوی اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های انجام شده حدود برای سفر عمره مفرده تصمیم قطعی از سوی سازمان حج و زیارت گرفته نشده است.

حویزاوی هرگونه تصمیم برای عزیمت عمره گزاران کشور به خانه وحی منوط به توافق مسوولان حج ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی است.

حدود ۶ میلیون نفر از هموطنان فیش سفرعمره مفرده در دست دارند. سفر عمره مفرده از سال ۱۳۹۴ پس از انتشار خبر تعرض نیرو‌های سعودی به ۲ نوجوان کشورمان در فرودگاه جده متوقف شد و همان سال با فاجعه منا و بی‌توجهی سعودی‌ها به پیگیری دلایل آن فاجعه و حقوق شهدای منا، با قطع روابط سیاسی ایران و عربستان سعودی دیگر امیدی به انجام سفر عمره مفرده نبود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.